Amazon uklonio 20.000 lažnih recenzija u Velikoj Britaniji

Foto: Pixabay

Amazonovi najbolji recenzenti u Velikoj Britaniji učestvovali su u prevarama, ostavljajući hiljade ocena sa pet zvezdica u zamenu za novac ili besplatne proizvode. Kompanija je skinula oko 20.000 recenzija nakon istrage Fajnenšal tajmsa, prenosi portal The Verge.

Džastin Frajer, broj jedan Amazonov recenzent u Velikoj Britaniji, u avgustu je u proseku na svaka četiri sata ostavljao ocenu od pet zvezdica, prema analizi FT-a. 

Mnoge od ovih recenzija odnosile su se na proizvode raznih kineskih kompanija. 

Frajer je kasnije ove proizvode preprodavao na ibeju (eBay).

Prevare poput ovih obično počinju na društvenim mrežama i u aplikacijama za razmenu poruka kao što je Telegram, gde kompanije mogu da se sretnu sa potencijalnim recenzentima. 

Nakon uspostavljanja veze, recenzent bira besplatni proizvod, a zatim čeka nekoliko dana da napiše recenziju sa pet zvezdica. Nakon objavljivanja recenzije, dobijaju povraćaj novca, a povremeno i dodatnu uplatu.

Amazon ima pravilo protiv objavljivanja recenzija u zamenu za "nadoknadu bilo koje vrste (uključujući besplatne ili snižene proizvode) ili u ime bilo koga drugog". 

Ali čini se da je 9 od 10 najboljih recenzenata u Velikoj Britaniji prekršilo te smernice, baveći se sumnjivim aktivnostima. Uklonjenih 20.000 recenzija napisalo je sedam od deset najboljih recenzenata.

Kompanija je upozorena na Frajerovu aktivnost početkom avgusta. Najmanje jedan korisnik Amazona prijavio je sumnjive recenzije izvršnom direktoru Džefu Bezosu. Ovom korisniku je rečeno da će kompanija sprovesti istragu, iako do danas nije ništa preduzela povodom toga.

Frajer tvrdi da mu definitivno nije plaćeno za objavljivanje lažnih ocena sa pet zvezdica.

Lažne recenzije na Amazonu predstavljaju problem već nekoliko godina unazad, ali kako u ovom periodu sve više ljudi kupuje onlajn, problem se samo pogoršao.

U maju je gotovo 58 odsto proizvoda na Amazonu u Velikoj Britaniji imalo lažne recenzije, prema kompaniji Fejkspot (Fakespot), koja analizira prevare sa rejtingom.

Amazonov portparol rekao je da kompanija analizira recenzije pre nego što izađu u javnost, obrađujući oko 10 miliona recenzija svake nedelje. 

"Želimo da kupci Amazona kupuju sa poverenjem znajući da su recenzije koje su pročitali autentične i relevantne. Imamo jasne smernice i za recenzente i za prodajne partnere koji zabranjuju zloupotrebu karakteristika naše zajednice, a mi suspendujemo, zabranjujemo i preduzimamo zakonske mere protiv onih koji krše ove smernice", rekli su. 

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara