Atlantic Grupa beleži rast prihoda uprkos korona krizi

Foto: PrintScreen

Atlantic Grupa je tokom prvog kvartala 2020. godine zabaležila rast prihoda od prodaje od 6,6 odsto, na preko 1.28 milijardi kuna (skoro 169 miliona evra), uprkos globalnoj pandemiji i restriktivnim merama uvedenih zbog COVID-19, navodi se u kvartalnom konsolidovanom izveštaju koji je objavila ta kompanija.

U okviru Atlantic grupe u Srbiji posluju Soko Štark, Grand Prom i Foodland.

Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) dostigla je rast od 12,1 odsto (ukupno 24 miliona evra) u odnosu na prvi kvartal 2019. godine, dok je u istom periodu neto profit uvećan za 10,6 odsto, na oko 11,8 miliona evra.

Istovremeno, kompanija je objavila da će profit koji će biti podeljen deoničarima takođe biti uvečan za oko devet miliona kuna (oko 1,19 miliona evra), odnosno da će osnovna zarada po akciji skočiti sa 24,25 na 26,98 kuna.

Nisu sva Strateško poslovna područja (SPP) kompanije podjednako učestvovale u rastu prodaje, a najbolji rezultat ostvaren je u segmentu "Delikatesni namazi", koji je na međugodišnjem nivou uvećan za čak 38,9 odsto. 

Rastu su doprineli i segmenti "Kafa", "Donat Mg" i apotekarskog lanca Farmacia, što je delomično posledica stvaranja većih zaliha domaćinstava zbog pandemije COVID-19, dodaje Atlantic Grupa.

Najveći pad u segmentima poslovanja, od tačno sedam odsto, zabeležio je SPP "Pića", najviše usled pada prodaje brendova Cedevita i Cockta što je posledica zatvaranja HoReCa kanala zbog pandemije.

"Ukoliko isključimo uticaj izostanka prodaje distribucije vode u galonima, koja je prošle godine dezinvestirana, prodaja ovog područja je pala 3,2 odsto", napominje se u izveštaju.

Od strateških distributivnih područja (SDP), u relativnom smislu se najbolje pokazalo SDP "Slovenija", sa rastom prodaje od 13,3 odsto, usled boljeg poslovanja skoro svih brendova, ali najviše zbog bolje prodaje delikatesnih namaza pod brendom Argeta, sveže mlevene pržene kafe pod brendom Barcaffe, vitaminskog instant napitka pod brendom Cedevita i "Smokija".

SDP "Srbija" zabeležio je pad prodaje primarno zbog pada prodaje vlastitih brendova u HoReCa kanalu, ali i dela asortimana iz segmenta "slatko i slano".

"Važno je napomenuti da su u Srbiji mere prevencije širenja COVID-19 najrestriktivnije u regiji te su, posledično, imale i izraženiji negativan uticaj na poslovanje nego što je to slučaj na ostalim tržištima", naglašava se u izveštaju.

Među strateškim prioritetima Atlantic Grupe za predstojeći period, nakon normalizacije trenutne situacije, ističe se fokusirana internacionalizacija brendova Argeta i Donat Mg, što će se odraziti i na unutrašnju organizaciju poslovanja.

"Tako se s početkom 2020. godine brend Donat Mg izdvaja iz Strateškog poslovnog područja Pića i osniva se Poslovno područje Donat Mg s fokusom  međunarodno širenje na nova tržišta i jačanje pozicije tog brenda. Takođe, reorganizira se Globalno upravljanje mrežom distributera (GDAM) s ciljem standardizacije pristupa prema partnerskim distributerima pri čemu se deli u dve manje poslovne jedinice: distribucijsko područje Rusija i novi GDAM, koji će biti fokusiran na internacionalna tržišta na kojima Atlantic Grupa nema vlastitu distribuciju", navodi se u izveštaju.

Recite budućem šefu: Želim u prodaju

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara