Fabrika avio-delova FACC u Hrvatskoj zapošljava 450 radnika

Foto: Pixabay

Hrvatski mediji javili su da je tokom decembra u poslovnoj zoni pored Zagreba, u Opštini Jakovlje počela izgradnja austrijske fabrike FACC koja se bavi izradom delova za avione. Jutarnji list navodi da će u njoj samo tokom prve faze biti zaposleno 450 radnika.

U fabrici će se proizvoditi dijelovi za Airbus, Boeing, Bombardier i Rolls-Royce, a investicija je vredna 33 miliona evra. 

FACC-ovo sedište je u Austriji, ali je u većinskom vlasništvu velike kineske korporacije AVIC (Aviation Industry Corporation of China), koja u svom sastavu ima stotinak kompanija i oko 450 hiljada zaposlenih.

FACC je ovu investiciju najavio još polovinom 2019, kad su se njegovi čelnici sreli i sa predstavnicima hrvatske vlade. 

Robert Mahtlinger, izvršni direktor kompanije, opisao je tada širenje u Hrvatskoj kao još jedan važan korak u globalnoj strategiji kompanije.

Jakovlje su izabrali kao lokaciju fabrike jer su kako tvrde vodili računa o blizini Austrije.

Fabrika je trebala da bude završena tokom marta prošle godine i veće je trebalo da počne da proizvodi delove za kabine komercijalnih i poslovnih aviona, pomoću napredne tehnologije i kompozitnih materijala.

Na kašenjenje su uticali izmena projektne dokumentacije i čekanje građevinske dozvole.

U fabrici je planirano zapošljavanje oko 600 radnika, ali pitanje je koliko će na te planove utecati efekt koronakrize, jer su u u FACC-u objavili kako će se globalno tržište oporavljati sporo, pa se povratak na stanje pre pandemije očekuje tek oko 2024. godine.

Tokom septembra prošle godine kompanija je objavila da smanjuje broj radnika u zadnjem kvartalu 2020.

Izbor zemlje za investiciju FACC-a bio sužen na Hrvatsku, Poljsku i Slovačku.

KORONA ODLAŽE IZGRADNJU FABRIKE AVIO-MOTORA U NOVOJ PAZOVI

SRBIJA "PROPUSTILA" MUBADALU

Dok se u Hrvatskoj gradi FACC-ova fabrika Srbija iščekuje nemačku fabriku avionskih motora MTU.

Izgradnju njenog postrojenja u Novoj Pazovi usporila pandemija.

Portal Tango Six je tokom prošlog leta pisao, a Nova ekonomija je tada prenela vest, da se početak njenog rada odlaže do 2023. godine. 

Tango Six podseća i na planove kompanije Mubadala iz Ujedinjenih Arapskih Emirata 2013. godine kada je ona razmatrala dolazak u Srbiju. 

Naime ta kompanija, koja kako Tango Six navodi, formalno predstavlja celokupnu civilnu i vojnu vazduhoplovnu industiju Emirata, razmatrala je mogućnosti za izgradnju fabrike čipova i fabrike sofisticiranih komponenti za avio-industriju u Srbiji.

Emirati su nastojeći da svoju ekonomiju učine raznovrsnijom, zbog velikih zahteva Boinga i Erbasa odlučili da preuzmu proizvodnju kompozitnih avio-delova i izgradili kopmaniju u okviru Mubadale – Startu. 

Tango Six podseća da Starta proizvodi kompozitne delove za Boing, Erbas, Leonardo i Pilatus.

Kako se navodi, postojala je mogućnost da ona, kao deo Mubadale dođe u Srbiju.

Međutim, od toga se odustalo 2014. godine, jer su se planovi u vezi sa izgradnjom njenog novog postrojenja preselili u Severnu Afriku i Aziju.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara