Fejsbuk ignorisao globalnu političku manipulaciju, tvrdi uzbunjivač

Foto: Pixabay

Fejsbuk je ignorisao ili sporo reagovao na izveštaje da je putem njihove društvene mreže i upotrebom lažnih naloga, uticano na izbore i druga politička pitanja širom sveta, navodi uzbunjivač iz tog tehnološkog giganta, piše BuzzFeed News.

Nedavno otpuštena Sofi Ženg u svojoj objavi, koja se sastoji od 6,600 reči, navodi specifične primere gde su vlade i političke partije pomoću koordinisanih kampanja lažnih naloga uticale na javno mišljenje u svojim zemljama, što uključuje Indiju, Ukrajinu, Španiju, Brazil, Boliviju i Ekvador.

Ženg se bavila analiziranjem platforme kako bi se otkrilo "koordinisano neautentično ponašanje", što uključuje botove i drugu zlonamernu aktivnost, često sa svrhom uticanja na neko političko pitanje.

“Fokusiramo se na regione visokog prioriteta poput Sjedinjenih Američkih Država i zapadne Evrope,” napisala je.

Prema njenim navodima, u Boliviji je naišla na ”neautentičnu aktivnost koja podržava opozicionog predsedničkog kandidata” 2019. godine, i odlučila da tu aktivnost ne prioritizuje.

Par meseci kasnije, politika zemlje je propala, dovodeći do ostavke predsednika Evo Moralesa, kao i ”masovnih protesta i desetina smrti.”

Fejsbuku je trebalo devet meseci da reaguje na koordinisanu kampanju koja je koristila hiljade naloga kako bi podigla javno mišljenje o tadašnjem predsedničkom kandidatu Huan Orlando Hernandezu.

“Lokalni timovi potvrdili su da je Hernandezov marketinški tim otvoreno priznao organizaciju te aktivnosti,” napisala je, dodajući da je uprkos očiglednoj prirodi prekršaja, gašenje te operacije i dalje trajalo godinu dana.

Međutim, čak i nakon što je Fejsbuk preduzeo mere protiv te kampanje, lažni nalozi ponovo su bili aktivni samo dve nedelje nakon gašenja.

Ženg navodi da je odbila otpremninu od 64,000 dolara jer bi to podrazumevalo potpisivanje sporazuma o ćutanju, što bi joj ograničilo sposobnost da javno priča o kompaniji.

Njena objava takođe pokazuje da zaposleni koji se bave moderacijom sadržaja imaju znatnu moć unutar tehnološkog giganta kojom mogu uticati na politički tok u zemljama širom sveta.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara