Fejsbuk obrisao više govora mržnje u ovoj godini

Foto: Picrepo

U prvom kvartalu ove godine na Fejsbuku je uklonjeno 9,6 miliona postova zbog govora mržnje, mnogo više nego u istom periodu 2019. kada ih je bilo četiri miliona manje, preneo je portal fastcompany.com. Do tih rezultata došlo se značajnim poboljšanjem u sistemima koji su zasnovani na veštčkoj inteligenciji, a koriste se za praćenje i smanjenje te problematične pojave na poznatoj društvenoj mreži, navodi se u izveštaju Fejsbuka.

Rezultati su navedeni njihovom u izveštaju o tim aktivnostima koji može da se pronađe na sledećem linku, objavljenom početkom meseca https://transparency.facebook.com/community-standards-enforcement#instagram-hate-speech.

Na konferenciji za novinare, osnivač Fejsbuka, Mark Zukeberg izjavio je da se kompanija mnogo više oslanja na automatski sistem praćenja sadržaja od početka marta, kada je većina moderatora otišla kući u samoizolaciju. Uz pomoć tog sistema trenutno se otkrije 90 odsto postova sa govorom mržnje na Fejsbukovoj platformi, pre nego što ih prijave korisnici.

Zukeberg je rekao i da se trenutno radi na tome da moderatiori mogu bezbedno, od svoje kuće, da prate sadržaje korisnika, ali je dodao da  kompaniju očekuje još puno posla, jer mašine u kontroli ne mogu potpuno da zamene ljude. 

"Naša efikasnost je sigurno prouzrokovana time što smo imali manje ljudske kontrole tokom pandemije COVID-a 19 i zbog toga očekujemo više grešaka dok se ne vratimo na staro", naveo je on.

Kompanija se takođe bori i protiv dezinformacija u vezi sa korona virusom

"Fejsbuk i Instagram morali su da se suprotstave ljudima koji su promovisali lažne terapije i lažne testove zagovarajući ih da su protiv širenja virusa, dovodeći ostale u zabludu i koristeći pandemiju za zaradu, nudeći maske i ostala sredstva za zaštitu po većim cenama", rekla je Monika Bikert, iz sektora za politiku sadržaja na Fejsbuku.

Fejsbuk je saopštio i da je razvio novi računarski sistem detekcije, dizajniran da tu društvenu mrežu, sa idejom da je čisti od problematičnog sadržaja, ocenjuje koliko su oni pouzdani, da ih označi kao potencijalne viruse ili da ih potpuno izbriše.

Deset načina za objektivizaciju postova

Fejsbukov Izveštaj o transparentnosti obuhvata deset vrsta uvredljivog sadržaja, kao što su nudizam, zlostavljanje, lažni profili, mržnja i terorizam na Fejsbuku i osam sličnih kategorija na Instagramu. 

Kompanija koristi tri ključne metode u merenju njihove efikasnosti u ukljanjanju govora mržnje i ostalog problematičnog sadržaja. Poručuju da im je najvažnija prevencija, kao i to da li je i koliko puta neki korisnik bio izložen sadržajima koji nisu u skladu sa pravilima Fejsbuka.

Mark Zakeberg je poručio da u njegovoj kompaniji stručnjaci nisu povili glavu pred nevoljama tokom pandemije, mada analitičari ocenjuju kako je novac zarađen tokom uspešnih u njegovoj kompaniji svakako mogao da se iskoristi za to da spremniji dočekaju probleme izazvane pandemijom. 

Kako primećuju, Fejsbuk je do sada uglavnom radilo samo na razvoju sistema veštačke inteligencije koji sprečava govor mržnje.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara