Fejsbuk se suočava sa krizom kako bojkot platforme raste

Foto: Pixabay

Mnogobrojne kompanije obustavile su svoje reklamne kampanje na Fejsbuku i Instagramu, koji je u vlasništvu Fejsbuka, u znak protesta zbog Fejsbukove odluke protiv moderacije političkog sadržaja, javlja Axios

Kampanju pod nazivom „Stop mržnji radi profita“, organizovalo je šest organizacija, među kojima su Liga protiv prezira (Anti-Defamation League), Boja promene (Color of Change) i Nacionalna asocijacija za napredak osoba obojene puti (NAACP).

Viber, Verizon, North Face, pa čak i popularni proizvođač sladoleda Ben & Jerry’s samo su neke od kompanija koje su se pridružile ovoj kampanji kako bi bojkotovali Fejsbuk.

"Od monetizacije govora mržnje do diskriminacije i prigušivanja crnih glasova, Fejsbuk je odbio da preuzme odgovornost za mržnju, pristrasnost i diskriminaciju koja raste na njihovim platformama", piše na veb stranici organizacije Boja promene.

Ciljajući velike oglašivače, grupe iza bojkota se nadaju da će Fejsbuk promeniti način na koji reaguje na dezinformacije i pretnje, kao što je to Tviter učinio.

U izjavi za medije, Fejsbuk je rekao da poštuje odluke brendova i da je "i dalje fokusiran" na uklanjanje govora mržnje i pružanje informacija o glasanju.

Bojkot je rezultat frustracije ljudi zbog Fejsbukove politike za moderaciju sadržaja, za koju mnogi smatraju da ne pomaže dovoljno u suzbijanju govora mržnje i štetnog sadržaja na mreži.

Ta frustracija dostigla je vrhunac tokom nedavnih Black Lives Matter protesta, s obzirom da je Fejsbuk odbio da proveri ili cenzuriše objave američkog predsednika za koje su mnogi tvrdili da podstiču nasilje protiv demonstranata.

S obzirom na veličinu Fejsbuka, bojkot verovatno neće naštetiti kompaniji, ali pojačava se pritisak na kompaniju uoči američkih izbora 2020. koji može u velikoj meri uticati na njihov javni imidž.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara