Fejsbukova predizborna ograničenja nisu umanjila doseg političkih oglasa

Foto: Pixabay

Amerikanci su videli više političkih oglasa na Fejsbuku u nedelji pre predsedničkih izbora 2020. u odnosu na nedelju pre toga, uprkos ograničenjima koje je kompanija uvela za nove političke oglase tokom tog perioda, navodi se u istraživanju grupe za ljudska prava Global Witness, koja se zalaže za tehnološke propise.

Portal Axios prenosi da podaci te organizacije, izvedeni iz Fejsbukove globalne biblioteke reklamnih kampanja, ukazuju da su politički oglasi prikazani približno 5,3 milijarde puta na platformi u SAD-u u nedelji pre izbora, što je za 5 odsto više u odnosu na sedmicu ranije.

Fejsbuk je u nedelji pre izbora od političkih oglasa uzeo oko 110 miliona dolara, svega 4 odsto manje u odnosu na nedelju ranije.

Predsednički izbori bili su ključni test za Fejsbuk i druge vodeće društvene platforme koje su želele da dokažu da mogu da spreče širenje dezinformacija. 

Kritičari tvrde da su mere poput ograničavanja novih političkih oglasa gotovo da nije imalo nikakvog uticaja.

Međutim, kompanija nikada nije nameravala da period ograničavanja novih oglasa umanji domet političkog oglašavanja. 

Umesto toga, mere su pomogle Fejsbuku da izbegne prikazivanje oglasa u poslednjem trenutku pre izbora koji mogu imati obmanjujuće poruke i čiji je cilj, recimo, obeshrabrivanje ljudi da glasaju, jer kompanija ne bi imala vremena da pregleda i blokira takve oglase.

"Zahtevanjem da se svi politički oglasi podnesu deset dana pre izbora, omogućilo je da naša biblioteka političkih oglasa bude unapred popunjena čime su svi oglasi bili dostupni za pregled. Ovo je bila važna mera za borbu protiv dezinformacija i pomogla je", rekao je portparol kompanije u izjavi dostavljenoj Global Witness-u. 

Naomi Herst, šefica kampanje za digitalne pretnje u Global Witness-u, ocenila je da je transparentnost samo polazna tačka, te da je zadatak spoljnih moderatora i šire javnosti da procene da li su određeni oglasi problematični "nemoguć".

Fejsbuk je takođe nametnuo potpuno zamrzavanje američkog političkog oglašavanja koje je stupilo na snagu odmah nakon zatvaranja birališta. Ta zabrana je još uvek na snazi, jer su se širile dezinformacije o procesima i rezultatima izbora.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara