Fejsbukova zarada od oglašavanja stagnira, uprkos rekordnoj upotrebi

Foto: Pixabay

Kompanija Fejsbuk (Facebook) objavila je da njeni poslovi oglašavanja u nekim krajevima sveta trpe štetu zbog pandemije koronavirusa, uprkos tome što je potražnja za informacijama i slanjem poruka izazvala skok “bez presedana” u mnogim uslugama, prenosi Bloomberg

“Kao i mnogi drugi, i naš posao je negativno pogođen”, objavila je kompanija na svom blogu.

Upotreba mnogih Fejsbukovih proizvoda, uključujući slanje poruka i pozive putem Messenger-a i aplikacije WhatsApp, drastično je porasla jer su ljudi kod kuće ili izolovani od prijatelja, porodice i kolega. 

Kompanija je objavila da je slanje poruka poraslo za više od 50 odsto u “mnogim od zemalja koje su najteže pogođene virusom, i da su se pozivi u tim oblastima više nego udvostručili. U Italiji, gde do sada ima najviše umrlih, vreme provedeno na društvenoj mreži Fejsbuk poraslo je za 70 odsto.

Taj porast se ipak nije pretvorio u prihode od oglašavanja. Usluge kojima raste popularnost nisu aplikacije ili proizvodi putem kojih Fejsbuk vrši oglašavanje, što znači da kompanija od skoka korišćenja nema rast prodaje. Fejsbuk ostvaruje više od 98 odsto svojih prihoda putem oglašavanja.

“Ne monetizujemo mnoge od usluga čija je upotreba porasla, a u zemljama koje su preduzele agresivne mere za smanjenje širenja koronavirusa imamo pad u oglašavanju”, objavio je Fejsbuk.

Fejsbuk je objavio i da radi na tome da njegove oplikacije “funkcionišu glatko”, i da prioritet ima Centar za obaveštavanje o koronavirusu na društvenoj mreži Fejsbuk, kao i Zdravstveni alarm Svetske zdravstvene organizacije na aplikaciji WhatsApp. 

“Pažljivo nadziremo podatke o korišćenju kako bi naši sistemi bili efikasniji i po potrebi povećavamo kapacitet. Kako bismo ublažili moguće zagušenje mreže, privremeno smo smanjili brzinu video materijala na Fejsbuku i Instagramu”, objavila je kompanija. 

Takođe, Fejsbuk će sprečavati širenje sprečavati širenje dezinformacija i štetnog sadržaja, pomagati zdravstvenim stručnjacima i organizacijama u svetu putem informacija i besplatnog oglašavanja. Ova kompanija je već dala značajne donacije za pomoć, a pokrenula je i program grantova za mala preduzeća u svetu u vrednosti od 100 miliona dolara (90 i po miliona evra).

Fejsbuk nije jedina kompanija čiji je posao oglašavanja u padu zbog koronavirusa. Kompanija Tviter (Twitter) je već objavila da je i njeno oglašavanje trpi štetu, čak i pored rekordne upotrebe njene društvene mreže. Tviter je preduzeo konkretnije mere i revidirao prognoze za prvi kvartal, a objavio je i očekivanja za celu godinu, koje je investitorima poslao još početkom februara. 

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara