Google menja način oglašavanja na svojim platformama

Foto: Pixabay

Kompanija Gugl (Google) planira da promeni način oglašavanja na svojim platformama, koji je do sada funkcionisao na osnovu pretraživanja korisnika na više veb lokacija. Promena politike jedne od najvećih digitalnih platformi bi mogao da ubrza transformaciju celokupne industrije oglašavanja, piše Vol strit žurnal.

Tehnološki gigant planira da od naredne godine zaustavi ulaganje u tehnologije za praćenje, koje jedinstveno identifikuju korisnike dok pretražuju internet.

Oglašavači koriste te prikupljene podatke da bi utvrdili kome će prikazati oglas i da li je ta osoba potom kupila oglašeni proizvod.

Nakon promene koju Gugl planira da uvede, oglašivači neće imati tako detaljnu sliku korisnika.

Gugl sada predlaže sopstvenu tehnologiju koja će postići mnogo istih stvari koje su oglašivači do sada postizali korišćenjem "kolačića".

U pitanju je novi sistem pod nazivom FLoC (Federated Learning of Cohorts) koji će korisnike stavljati u "grupe sa istim interesovanjim". 

Umesto kolačića koji prate pojedince, novi sistem će prikupljati podatke velike grupe ljudi i na taj način će pojedinci ostati "skriveni u gomili".

Testiranje ove tehnologije trebalo bi da počne u drugom kvartalu.

Na Gugl je prošle godine otišlo oko 52 odsto od 292 milijarde dolara ukupne globalne potrošnje za digitalno oglašavanje, izveštava konsultantska kuća Jounce Media. Ta firma očekuje se da će kolačići biti u potpunosti ukinuti naredne godine.

Google planira ukidanje "kolačića"

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara