Google ponovo odložio ukidanje "third party" kolačića u Chrome pretraživaču

Foto: Pixabay

Kompanija Gugl (Google) odložila je ukidanje takozvanih "third party" kolačića (cookies) u okviru svog Chrome pretraživača za drugu polovinu 2024. godine. Kako piše portal Netokracija, za oglašivače to predstavlja dobru vest, jer će imati dodatno vreme da se prilagode novoj poslovnoj politici.

Guglu je za sada potrebno više vremena kako bi testirao opciju "Privacy Sandbox", rešenja koje će biti manje nametljivo u procesu ciljanog, targetiranog  oglašavanja.

Prvobitno, ukidanje "third party" kolačića trebalo je da se desi tekuće godine, ali je rok prvo produžen do 2023. godine, a kasnije je i to promenjeno pa je kao krajnji rok određena 2024. godina.

"Potrebno je više vremena za procenu i testiranje novih tehnologija zaštićenog okruženja privatnosti pre nego što ukinemo 'third party' kolačića u okviru Chrome pretraživača", napisao je Guglovom blogu Entoni Čavez, predsednik inicijative za zaštitu privatnosti kompanije

Kako se dodaje, prelazak sa "third party" cookies obezbediće napredak web-a, bez oslanjanja na identifikatore za praćenje na više lokacija ili prikrivene tehnike kao što je otisak prsta.

Google učionica: Rupe u znanju, a pljušte petice

Programerima je već dostupna probna verzija Privacy Sanbox opcije, a uskoro će biti dostupna i milionima korisnika širom sveta.

Kako ocenjuje Anđela Cvetković, direktorka sektora za digitalni marketing iz agencije Direct Media, odlaganje sugeriše da nova Guglova tehnologija privatnosti još nije dovoljno razvijena.

"Potrebno im je više vremena nego što su planirali. Međutim, mislim da je važno da se malo priča i o kontekstu u kom je ova odluka doneta. Google na globalnom nivou ima dominantnu ulogu kako u aspektima digitalnog oglašavanja, tako i u tehnologiji koju poseduje, ali i u browser ekosistemu (Google Chrome ima udeo od 63 odsto globalno)", napominje Cvetković.

Prema njenim rečima, da bi Gugl ukinuo "third party cookies", mora da se zadovolji nekoliko različitih grupa i tu spadaju: regulatorna tela (zahtevaju privatnost), korisnici (zahtevaju personalizaciju), oglašivači (zahtevaju performanse) i deoničari (zahtevaju profit).

"U ovakvom okruženju, ukoliko udovoljavanje jednoj grupi prevagne, to stvara dizbalans. A kako su akcije tehnoloških kompanija u padu, to stvara dodatni pritisak", naglašava Cvetković.

Gugl navodno prikuplja podatke čak i kada mu "naredite" da prestane

"Jasna je zabrinutost da ukidanjem third party cookies može doći do pada u prihodima izdavača, a posledično agencija, ali i povećanje CPA (Certified Public Accountant, sertifikovanih javnih naloga) za brendove dok ne prođe period navikavanja na novonastalu situaciju", dodaje Cvetković.

Prema njenom mišljenju, pad prihoda od oglašavanja na društvenim mrežama potiče od promena u politici privatnosti koju je uvela kompanija Epl, dok je drugi razlog globalno usporavanje oglašavanja iz mikroekonomskih razloga.  

Kako podseća, Gugl je najlošije rezultate imao u oblasti elektronske trgovine, gde se oglašivači okreću spostvenim kanalima promocije, što kako ocenjuje ide sporo kao i uvođenje thidr party cookies.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.