Nintendo po tržišnoj vrednosti pretekao kompaniju Sony

Cene deonica japanske tehnološke kompanije Nintendo porasle su u utorak za novih 14 posto, tako da se u proteklih sedam trgovinskih dana, odnosno od lansiranja igre Pokemon Go u SAD-u, njegova tržišna kapitalizacija i više nego udvostručila - na 4.500 milijardi jena ili 42,5 milijarde dolara, premašivši vrednost Sonyja. 

Fenomenalan uspeh igre Pokemon Go, koja je zasad dostupna u 35 zemalja izazvao je veliku pomamu za deonicama Nintenda, iznenadivši čak i neke iskusne igrače na tržištu kapitala.

"Nikad nisam video da se trend cena deonica tako velike kompanije menja tako brzo u tako kratkom vremenskom razdoblju", rekao je strateg Takaši Oba iz tvrtke Okasan Securities.

Cene akcija Nintenda porasle su u utorak za 14,4 posto, na 31,770 jena, skočivši od pokretanja igre 6. jula više od 100 odsto. Promet tim deonicama dosegao je 703,6 milijardi jena, odnosno četvrtinu ukupnog dnevnog prometa na Tokijskoj berzi.

Sa tržišnom kapitalizacijom od 4.500 milijardi jena Nintendo je premašio vrednost Sonyja, jedne od najpoznatijih japanskih tehnoloških kompanija, za otprilike 500 milijardi jena.

Uspeh igre Pokemon Go, koji je iznenadio čak i njene tvorce, povećao je nade da bi Nintendo mogao zaraditi i na svojim drugim popularnim likovima kao što su Zelda i Super Mario te ojačati svoj položaj u proširenoj stvarnosti.

"Virtuelna i proširena stvarnost bile su u fokusu tržišta, no malo ko je očekivao Nintendo na tom području. Odjednom, Nintendo je postao deonica vezana za proširenu stvarnost",  rekao je jedan japanski fond menadžer koji je želeo da ostane anoniman jer ne sme da komentariše pojedinačne deonice. 

"Po mojim grubim procenama, prodaja Pokemon Go-a i nadolazećih srodnih igara povećaće neto dobit kompanije za 50 milijardi jena", rekao je on.

Popularnost Pokemon Go igre proizvela je i iznenađujući rast cena nekih deonica koje baš i nemaju neke veze s tom igrom. Tako su deonice kompanije First Baking, pekare s godišnjom prodajom od 25 milijardi jena, poskupele u utorak 18 posto zbog prodaje "Pokemon kruha" - kruha zamotanog u vrećicu s likom iz igre.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara