Počeo prvi Adria Summit posvećen digitalnoj trgovini

Foto: Adria Summit

Počeo je prvi Adria Summit u Istri u hotelu Kempinski u Savudriji pod sloganom "Future of Digital Commerce", otvaranju je prisustvovalo više od 400 učesnika iz više od 15 zemalja.

Jedan od ciljeva samita, kako se navodi u saopštenju, je podsticanje razvoja digitalne trgovine, a da bi se krenulo tim putem neophodno je stvaranje regionalnog ekosistema, kaže Boris Vujičić, jedan od organizatora. 

"Taj ekosistem uključuje, kako velike prodajne sisteme, tako i manje lokalne proizvođače, visoko tehnološke firme, logističare, marketinške eksperte, platne sisteme, ali i investicione fondove koji potpomažu inovacioni razvoj. Uzajamna povezanost i zavisnost ovih faktora je nešto na šta želimo da ukažemo tokom naše dvodnevne konferencije", kaže on.

Ništa manje nije važna je i skalabilnost, naglašava Dejan Tešić, organizator, kao i da često nailazimo na mnogo barijera i fragmentacija. 

"Svako od nas ko veruje u otvorena tržišta, misli da zajedničkim delovanjem možemo da rastemo i značajno povećamo verovatnoću izgrađivanja globalno vrednih tehnoloških jednoroga i šampiona. Nema sumnje da kao učesnici na otvorenom tržištu možemo da povećamo skalabilnost tako što ćemo da sarađujemo što je više moguće. Na ovaj način ćemo ceo naš sektor pretvoriti u ekosistem gde će čak i mali igrači primetno doprinositi razvoju celog tržišta", istakao je Tešić.

Marko Landi - čovek koji je vratio Stiv Džobsa u Apple 

Uvodno predavanje održao je jedini čovek u svetu koji je uspeo da ubedi Stiv Džobsa da se vrati u Apple, nakon što je napustio kompaniju koju je sam osnovao. Naime, čuveni Apple je pre skoro 30 godina poslovao sa ogromnim gubicima (verovali ili ne) da bi nakon Landijeve "intervencije" vrednost u veoma kratkom roku porasla na oko 100 miliona dolara. 

Marko Landi, nekadašnji COO u Apple-u, podelio je sa učesnicima iskustvo o saradnji sa neverovatnim Džobsom i otkrio šta je najvažnije što je naučio od njega na putu ka uspehu: vizija, intuicija i snažan lojalan tim. 

"Šta je iPhone? On je samo ideja o konverziji različitih aplikacija i tehnologija. Stiv nije kreirao te tehnologije, ali ih je spojio u jedan proizvod", rekao je Landi.

"Trendovima treba znati upravljati, ako ne, oni će nama"

Kozmin Vladimiresku, menadžer Mastercarda za Hrvatsku i Rumuniju, govorio je o minulim godinama.

"Period iza nas bio je težak i doneo je brojne izazove, koje su na svoj način bile i poučne. Promenile su način na koje razmišljamo i postavljamo prioritete. Očigledno je da je eComm jedan od najjednostavnijih načina na koje smo mogli da računamo kada se radi o primeni i korišćenju stvari koje su nam potrebne, stoga je neophodno posmatrati budućnost i kreirati platformu za dalji razvoj", rekao je on. 

Gradonačelnik Umaga, Vili Basanese, obratio se učesnicima naglasivši da je područje Grada Umaga, područje u kome je raznolikost bogatstvo. 

"Zahvalio bih se svima koji su organizovali ovaj događaj, jer time širimo ono čega među nama nema - a to su granice", rekao je Basenese i osvrnuo se na temu Summita sa porukom "trendovima treba znati upravljati, ako ne oni će nama".

Adria Summit otvara brojna pitanja kroz osam panel diskusija: od makro pespektive razvoja Ecomm ekonomija iz ugla top menadžera, preko uticaja brenda, tehnologije, prihvatanja inovacija, do finansijskih servisa, značaja organizacije dostave i brojnih  specijalnih gostovanja vodećih stručnjaka na odabrane teme. Program je dostupan na https://adriasummit.com/.

Adria Summit se održava u istarskoj Savudriji i traje do 8. maja. O budućnosti Interneta i e-trgovine diskutuju istaknuti eksperti u regionu, i šire, kroz program koji obuhvata sve ključne teme digitalnog ekosistema.

Na otvaranju prve konferencije o budućnosti digitalnog tržišta u našem regionu obratili su se pored organizatora Zorana Torbice, Dejana Tešića i Borisa Vujičića, Kozmin Vladimiresku iz Mastercarda, generalnog sponzora Adria Summita, Vili Basanese, gradonačelnik Umaga i Željko Stašević, direktor Kempinski Hotela Adriatic Istria.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.