

Prelazak na električne automobile znači otkaz za 70.000 radnika u Italiji
-
05.06.2022.
-
08:49
-
Rojters
-
0 komentara
Električna vozila nisu jedino efikasno sredstvo koje doprinosi smanjenju emisija CO2 (ugljen-dioksida) za koje je odgovorna automobilska industrija, kažu u Udruženju italijanskih proizvođača automobila (ANFIA), prenosii Rojters.
Upozoravaju da bi elektro mobilnost u Italiji mogla da ugrozi više od 70.000 radnih mesta.
"I druge tehnologije mogle bi pomoći u dekarbonizaciji industrije, ispunjavajući iste ciljeve, istovremeno zadržavajući znanje, iskustvo i radna mesta u Italiji. Mislim na realno moguć doprinos biogoriva i sintetičkih goriva i vodonika", izjavio je predsednik ANFIA-e Paolo Skudieri.
On kaže da italijanska automobilska industrija već mnogo sredstava ulaže u pogon na vodonik.
Kako dodaje, biogoriva i sintetička goriva čine kategoriju e-goriva, a razvijaju se kako bi omogućila kontinuirano korišćenje modifikovanih motora sa unutarnjim sagorevanjem, umesto prelaza na komercijalna električna vozila koja koriste baterije koja je poznata i kao BEV (battery electric vehicle) tehnologija.
Fijatu 48 miliona evra za proizvodnju električnih automobilaProizvodnja električnih automobila i dalje najskuplja u EvropiIsključivo fokusiranje na BEV tehnologiju, u kojoj trenutno dominiraju azijski proizvođači, ugrozilo bi prema njegovom mišljenju oko 73.000 radnih mesta u Italiji u idućim godinama.
Nasuprot tome, kako dodaje, industrija elektro-mobilnosti bi otvorila tek 6.000 novih radnih mesta.
Skudieri je dodao i da bi oko 450 proizvođača auto delova u Italiji, od ukupno njih 2.200, moglo bi da "stavi ključ u bravu" jer još nisu ni počeli da se prebacuju na električnu tehnologiju.
Šta sve znamo o projektu za iskopavanje litijuma u dolini Jadra?BMW: ELEKTRIČNIM AUTOMOBILIMA JE DOVOLJAN DOMET OD 600 KILOMETARAEvropska komisija inače je predložila smanjenje emisje CO2 iz autoindustrije na nulti nivo do 2035, a u okviru toga predviđa se onemogućavanje prodaje novih vozila na fosilna goriva.
O tom predlogu idućeg sledeće nedelje, trebalo bi raspravlja i Evropski parlament, koji za sada, nema većiski stav u vezi sa tim pitanjima.
"Važan će biti svaki glas, a moja je želja da naši zastupnici u Evropskom parlamentu pri glasanju vode računa i o interesu svoje zemlje", rekao je Skudieri.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Nema komentara