U Hrvatskoj se gradi najveća fabriku drvenih podova na svetu

Foto: Pixabay

Nova fabrika drvenih podnih obloga u Hrvatskoj gradi se na 330 hiljada kvadrata, uz auto-put Zagreb-Split, piše Poslovni.hr. Vrednost ukupne investicije švedske kompanije Pervanovo Invest AB, koja gradi novu fabriku, je 200 miliona evra a očekuje se da će zaposliti 600 novih radnika.

Pervanovo Invest AB ima sedište u Vikenu, gradiću koji se nalazi u švedskoj pokrajini Skane.

Novo postrojenje u Hrvatskoj će ujedno biti i najveće za proizvodnju podnih obloga u svetu, kada dostigne pun kapacitet proizvodnje.

Tehnologija za proizvodnju podova Woodura "klik sistema za spajanje podova" koju je razvila fabrika Valinge Innovation i čiji je vlasnik kompanija Pervanovo Invest postigla je uspeh u prodaji, a potražnja za drvenim podnim oblogama fabrike Bjelin istog vlasnika takođe je u porastu.

Svi ti razlozi bili su podsticaj za izgradnju nove fabrike u Hrvatskoj, pored važne saobraćajnice.

Odluka o izgradnji doneta je prošle jeseni, a postrojenje će biti integrisani automatski pogon, saopštili su investitori.

Naziv nove fabrike biće Ogulin 2, nalaziće se pored postojeće Ogulin 1, a proizvodnja će biti namenjena globalnom tržištu.

Kapacitet proizvodnje će se postepeno povećavati od 2023. godine, a Ogulin 2 će u potpunosti ući u pogon 2027. godine, kada se očekuje kapacitet proizvodnje veći od 20 miliona kvadrata podnih obloga godišnje.

KAD ĆEMO PRESTIĆI HRVATSKI BDP?

Prema planu, zajedno sa fabrikom Viken, ukupni kapacitet tada će iznositi 30 miliona kvadrata godišnje.

Podovi će se izrađivati od drvnog praha, ploča vlaknatica visoke gustine, kao i od furnira. 

Sirovina koja je potrebna za proizvodnju pretežno se dobija od drvnog otpada iz Bjelinovih tvornica koje se nalaze u Ogulinu, Bjelovaru i Otoku. 

Presovanje, profilisanje, završna obrada površinskog sloja i pakovanje podova odvija se u automatizovanim procesima koje je takođe razvila fabrika Välinge Innovation.

Kako bi odgovarala ulaganjima u proizvodne kapacitete, grupacija će strateški ulagati i u organizaciju prodaje i oglašavanja u Evropi, SAD-u i Aziji te na taj način ojačati svoje robne marke na globalnoj razini.

"Rezultat potvrđuje izuzetno pozitivan odgovor tržišta i istorijski je jednak lansiranju troslojnog parketa 1945. godine od strane švedskih fabrika Kährs i Tarkett", izjavio je Darko Pervan, izvršni direktor Pervanovo Investa AB.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara