Zašto je Nutela pravi simbol globalizacije?

Čuveni kremni namaz Nutela, italijanskog proizvođača Ferero, proizvodi se na pet kontinenata od sastojaka koji potiču iz čitavog sveta.

Zbog toga je Nutela pravi simbol globalizacije, navodi se u nedavnoj studiji OECD koja se bavila industrijskim brendovima.

Često osporavana, a redovno imitirana, "Nutela" je pravi predstavnik proizvoda koji su osvojili svet, piše švajcarski list "24 sata".

U istraživanju se navodi da se godišnje oko 250.000 tona ovog krema proizvodi u devet fabrika širom sveta: pet u Evropi (Francuska, Nemačka, Poljska i dve u Italiji), jedna u Rusiji, jedna u Kanadi, dve u Južnoj Americi (Brazil i Argentina) i jedna u Australiji. 

Svi ovi proizvodni centri koriste sirovine iz različitih delova sveta: lešnik iz Turske, palmino ulje iz Malezije, kakao iz Nigerije, šećer iz Brazila i Francuske, vanilu iz Kine i Francuske, i još obrano mleko koje se prozvodi u zemlji u kojoj je smeštena fabrika. 

Distribucija se vrši putem 75 prodajnih objekata širom sveta, a glavni centri distribucije su u Evropi, Severnoj i Južnoj Americi i Okeaniji. 

U Aziji ne postoji nijedna fabrika "nutele", zato što ovaj slatki krem od lešnika nije popularan na ovom kontinentu, dodaje se u studiji. Umesto njega, ovde je tražen drugi Fererov brend - "roše", koji se proizvodi u jednoj fabrici u Indiji.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara