Cicmil (BFF): Ulazimo u novu fazu poslovanja izlaskom na nova tržišta i širenjem asortimana

Foto: Promo

Fabrika dečje hrane je kompanija koja od svog osnivanja, 2018. godine beleži kontinuiran rast, kako u pogledu rasta proizvodnje, tako i u prodajnim rezultatima, udelu na tržištu dečje hrane i izvoznim aktivnostima na tržištima širom sveta. Ulazak u proizvodnju dečje hrane i podizanje čitave ove kategorije, ali i domaće proizvodnje bili su svojevrstan izazov za jednu novu kompaniju i potpuno nove proizvode koje je ponudila tržištu.

O poslovnoj filozofiji kompanije, postignutim rezultatima, ali i planovima za nove kategorije proizvoda, govorio je Vukašin Cicmil, direktor prodaje i marketinga Fabrike dečje hrane (BFF). 

Za svega dve godine proizvodnje pokazalo se da srpski brend može da stoji rame uz rame sa poznatim svetskim proizvođačima, da li je bilo teško izboriti se za tu poziciju?

Vukašin Cicmil: Pre samog početka proizvodnje posvetili smo dosta vremena analizi tržišta, što nam je kasnije pomoglo da odredimo pravac proizvodnje i formiramo portfolio. Svakako da ulazak na tržište dečje hrane nije bio lak, imajuću u vidu da postoji veliki broj domaćih i multinacionalnih kompanija koje posluju već dugi niz godina, ali znali smo sa čim ulazimo, da tržištu možemo da ponudimo inovacije u pogledu drugačijeg asortimana, praktičnijih pakovanja i visokog kvaliteta. Zauzeli smo startnu poziciju i za kratko vreme uspeli da dostignemo 20% udela na domaćem tržištu dečje hrane, a rezultati sa terena pokazuju da taj procenat nastavlja da raste. Kvalitetan proizvod nađe put do potrošača i ponosni smo što je jedan domaći brend postao omiljeni deo svakodnevice naših najmlađih.  

Proizvodi fabrike dečje hrane izvoze se na 12 tržišta, između ostalih i na EU tržište, šta možete da im ponudite i šta očekujete?

VC: Fabrika dečje hrane je za prvih godinu i po dana poslovanja obezbedila prisustvo svojih proizvoda na tržištima u regionu, kao i u Rusiji i zemljama bivšeg SSSR. U ovoj godini smo izašli i na afričko tržište, pa su  naši proizvodi sada prisutni na tri kontinenta - evropskom, azijskom i afričkom. Odnedavno smo prisutni i na tržištu Evropske Unije, a naša strategija podrazumeva dalje širenje unutar EU, na okolna tržišta kao i dalji prodor u Aziji i Africi. Od maja Nutrino proizvodi pored ostalih imaju i HALAL sertifikat što nam otvara vrata i velikog broja zemalja u kojima se trguje HALAL sertifikovanom robom. Svima možemo da ponudimo bezbednu hranu vrhunskog kvaliteta proizvedenu po najvišim međunarodnim standardima bez GMO i aditiva. Dečja hrana mora da ispuni veoma stroge zahteve i standarde za razliku od namirnica koje kupujemo za pripremu obroka kod kuće, a koje mogu sadržati različite štetne materije iz zemljišta i vazduha, tragove pesticida ili hemikalija za tretman zemljišta. Iz ovog razloga, mame se sve više odlučuju za zdrave, sigurne i kontrolisane proizvode  koji doprinose pravilnom razvoju deteta, a to je upravo ono što im mi nudimo. 

Šta je ključno u pozicioniranju novog brenda na tržištu i da li razvijate strategije nastupa za svako pojedinačno tržište?

VC: Svako novo tržište ima svoje specifičnosti. Različite su navike potrošača, razvijenost kategorije, konkurencija, kupovna moć ali i model poslovanja i zakonska regulativa. Pored toga, veoma je bitan i marketinški nastup, način i sadržaj komunikacije. Zbog činjenice da poslujemo u osetljivoj industriji, naša odgovornost je veća, zbog čega su transparentnost i dvosmerna komunikacija ključni za stvaranje poverenja. Na svim tržištima jača svest o zdravoj ishrani, o poreklu i kvalitetu namirnica koje koristimo i evidentan je rast interesovanja za prirodne proizvode bez veštačkih aroma i aditiva. Gde god se prodaju Nutrino proizvodi, naši potrošači su majke, a njima je bezbednost i kvalitet na prvom mestu, zbog čega mi nastojimo da im pomognemo u izboru i edukujemo ih o nutritivnim potrebama njihovih beba. Mi smo u komunikaciji odabrali personalizovan pristup, prilagođen svakom tržištu, kojim pokazujemo da razumemo sve nedoumice i izazove sa kojima se majke svakodnevno sreću i trudimo se da im ih olakšamo. Sadržajem koji je lokalizovan trudimo se da prikažemo realne situacije svojstvene podneblju i bliske našoj ciljnoj grupi. Sve ovo u velikoj meri određuje da mame vide dodatnu vrednost našeg brenda i opredele se za naše proizvode. Činjenica da smo i mi u Fabrici dečje hrane roditelji, pruža nam taj neophodan sastojak razumevanja, a to naši potrošači osećaju. Zahvaljujući tome, uspeli smo vrlo brzo da postanemo pouzdan savetnik i partner u pravilnom odrastanju njhove dece.

Fabrika dečje hrane ima velike proizvodne kapacitete, da li razmišljate o širenju portfolija?

VC: Naša fabrika opremljena je najsavremenijom, visoko efikasnom tehničko-tehnološkom opremom koja nam omogućava nivo proizvodnje koji uveliko prevazilazi potrebe regiona. Na dnevnom nivou možemo da proizvedemo i do 70 tona gotovih proizvoda, što na godišnjem nivou iznosi oko 22.000 tona gotove hrane za mališane. Proizvodni pogon je konstruisan tako da pored postojećih 5 proizvodnih linija možemo da dupliramo kapacitete. Trenutno proizvodimo oko 130 artikala za različita tržišta, uglavnom u kategoriji dečje hrane. Portfolio sa kojim smo počeli stalno proširujemo novim ukusima, a planiramo da pored ove kategorije uskoro lansiramo i nove proizvode u drugim kategorijama, koji su namenjeni celoj porodici. Inovacije i investiranje u razvoj su naše strateško opredeljenje i sigurni smo da ćemo i u vremenu koje je pred nama uspeti da odgovorimo na potrebe potrošača i ponuditi im naš prepoznatljiv kvalitet, ovog puta u nešto drugačijem obliku. 

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara