COVID-19 u Srbiji izazvao značajan rast prodaje skoro svih proizvoda

Foto: Pixabay

Veliki malprodajni lanci u Srbiji,  koji čine više od polovine ukupne maloprodaje proizvoda lične potrošnje u zemlji, zabeležili su međugodišnji rast prodaje od 61% u trećoj i 43% u četvrtoj nedelji marta, rezultati su agencije Nielsen. 

"Iako je drugu nedelju nakon izbijanja virusa u Srbiji, odnosno u trećoj nedelji marta, u periodu od 16 do 22. marta, Vlada uvela dodatne mere zaštite sa ograničenom mogućnošću kretanja i odlaska u maloprodajne lance, prodaja u trgovinskim lancima pokazuje značajan porast u odnosu na isti period prošle godine", navodi se u istraživanju. 

U odnosu na ukupnu prodaju i gledano po grupama kategorija, kao i po pojedinim uže definisanim kategorijama proizvoda, moderni maloprodajni lanci beleže rast prodaje nekih kategorija čak i više od 700%. 

Tako se prodaja dugotrajnih namirnica uvećala za 101% u trećoj i 84,8% u četvrtoj nedelji marta, proizvodi za zaštitu zdravlja beleže rast prodaje od 96,4%, odnosno 89,1%.

Proizvodi za domaćinstvo su se pretprošle nedelje prodavali 96% više u odnosu na 2019. godinu, odnosno 66,3% prošle nedelje. Proizvodi za bebe 80,9%, odnosno 54,5%, a smrznuti proizvodi 67,5% i 62,3%. Značajan rast zabeležili su i proizvodi za ličnu zaštitu, sveža hrana, hrana za kućne ljubimce, alkoholna i nealkoholna pića i konfekcija i grickalice.

Pojedinačni proizvod u kategoriji hrane koji je imao najznačajniji skok prodaje je brašno, koje se u trećoj nedelji marta u odnosu na 2019. godinu beleži rast od 482% i 282% tokom četvrte nedelje, prodaja kvasca je skočila čak 224,4% i 152,9% u ovom periodu, dok ulje ide do rasta u prodaji od čak 168,1% u trećoj i 122,3% u četvrtoj nedelji tekućeg meseca.

Prodaja proizvoda od papira beleži rast od 149% u trećoj, odnosno 100% u četvrtoj nedelji 2020. godine, u odnosu na ovaj period u prošloj godini.

"Konkretnije, samo toalet papir ima rast od čak 261% i 131% u trećoj, odnosno četvrtoj nedelji. Sredstva za pranje veša beleže rast od 102% i 91%, deterdženti za sudove 108 i 115%, pribori za domaćinstvo 109 i 112%, a proizvodi za održavanje domaćinstva 92% i 78% u trećoj, odnosno četvrtoj nedelji marta", dodaje se u saopštenju. 

Dramatičan rast prodaje uočen je i u kategoriji proizvoda iz kategorije za održavanje lične i higijene domaćinstva. 

"Tako na primer sredstva za dezinfekciju beleže rast prodaje od neverovatnih 702,9% u trećoj i 482,2 % u četvrtoj nedelji marta ove godine u odnosu na isti period u prošloj. Podaci agencije Nielsen pokazuje da na primer proizvodi iz gorepomenute kategorije kao što su rukavice beleže rast prodaje od 302,4% u trećoj i čak 399,1% u četvrtoj nedelji, a da su građani i dalje fokusirani na proizvode za održavanje higijene pokazuju i brojke za sapune – ovde prodaja ide do neverovatnih 281,5% u trećoj i 218% u četvrtoj nedelji marta, ako poredimo sa prošlom godinom", navode u Nielsen-u. 

Jedna od retkih kategorija proizvoda koja je imala relativan pad prodaje u odnosu na isti period prošle godine jesu kozmetička sredstva za automobile, navodi se u saopštenju.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara