Da li je pričanje priča tajna uspeha marketing strategije?

Iza emocije stoji priča / FOTO: shutterstock

Marketing je danas čista emocija do koje nas vodi pričanje priča. Možemo reći: proizvod se kupuje srcem. I najveći brendovi to znaju. Iako mislimo da odluke donosimo umom, koristeći logiku i rezonovanje, "mentalni pokretači" vezani su za – emocije. 

Uzmimo kao opšti primer dve reklame: jednu koja govori jednostavno o proizvodu i jednu koja vas je nasmejala ili rasplakala. Koja vas je impresionirala? Zbog koje ste poželeli da kupite proizvod? Prvi utisci se formiraju za nekoliko sekundi i u stvarnom i u "reklamnom" životu. Emocija pomaže da se taj utisak oblikuje i da proizvod dugo ostane u mislima. Emocija pomaže ljudima da odluče srcem. Najveći brendovi to znaju. Znaju da ispričaju priču koja pravi razliku i marketingu daje vrednost.

Brendovi osvajaju srca kupaca emocijom. A iza emocije stoji priča. Iza priče stoji tim ljudi koji oblikuje život u proizvod. Dobar marketing tim čini spektar ljudi različitih zanimanja koji prave strategiju i pažljivo biraju načine na koje će dopreti do potrošača. Do njihovih misli i emocija. Ključna reč za uspešan marketing tim je: kreativnost. 

Priču i emociju stvaraju ljudi. Edukovani, inovativni, mladi. Ljudi koji poznaju veštine i poseduju znanje. Ljudi koji znaju da je edukacija veoma važan, ako ne i najvažniji networking. Monia Pljakić i Jelena Erić, osnivači Molèn Creative Academy, svoja znanja i inovativnost usmerile su na razvijanje kreativnosti polaznika MCA u skladu sa globalnim tendencijama u obrazovanju. 

Bez obzira na to da li je reč o digitalnom marketingu, brand menažmentu, grafičkom i web dizajnu ili dizajnu enterijera, menadžementu ljudskih resursa, MCA, kroz metode prenošenja znanja, nastoji da kod svakog polaznika podstakne ono što ga čini jedinstvenim. Pričom. 

Priču na Molen kreativnoj akademiji pričaju istaknuti stručnjaci iz zemlje i sveta koji su kreirali predavanja na osnovu svojih iskustava. Polaznici imaju ekskluzivnu priliku da slušaju goste predavače iz kompanija Forbes, Amazon, You Tube.

Poruka je emocija  FOTO: pexels  

Odgovorni marketing počinje osnovnim podacima i koristi ih da bi ispričao priču - zašto će ovaj proizvod odgovarati ili neće na tržištu, zašto je neko tržište (ne)razvijeno, zašto postoji ili nema više potencijala... Кreativci oblikuju podatke poput vajara, stvarajući narativ koji je razuman, dostupan i prodaje. Кreativan proces počinje istraživanjem, a završava se finalnim proizvodom: opipljivom, jasnom, emotivnom porukom koja komunicira i osvaja tržite i srca kupaca.

Priče uključuju maštu konzumenata. Priče prevazilaze činjenice i teorije. Priče su lične prirode i otkrivaju nešto o brendu. Priče pokreću emocije i čula. Stimulišu druge da reaguju i ispričaju svoje priče sopstvenim komunikacionim kanalima. Priče privlače čitaoce porukom. Priče se pamte - iako ljudi ne pamte fakta i i brojke, dobre priče pamte godinama. Priče ilustruju stavove na načine koji mogu biti mnogo ubedljiviji od drugih vrsta informacija.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara