Direktor Kontinentala: Kamion bez vozača rešenje našeg tima iz Novog Sada

Saša Ćoringa, direktor Kontinentala, FOTO: Dušan Đorđević

Nemačka kompanija Kontintenal danas otvara fabriku u Novom Sadu koja će proizvoditi elektronske sisteme za upravljanje vozilima. Evo inervjua koji je za stampano izdanje Nove ekonomije, pre nekoliko meseci, dao generalni direktor Kontinentala Saša Ćoringa. Rumun koji odlično govori srpski jezik  ali i odlično razume ovdašnji kako ekonomski, tako i politički ambijent.

Auto-industrija i u Srbiji i u svetu posle pandemije više neće izgledati isto, već sada se uveliko menja. Njena dalja transformacija, koja će zahtevati inovativnija rešenja i manje intenzivnu proizvodnju komponenti, ubrzaće se. Već neko vreme globalni trendovi u ovoj oblasti su autonomna vožnja, povezanost i uslužno korišćenje prevoza. Za pet do deset godina automobili koji se voze sami biće realnost na putevima Evrope

Nemačka kompanija Kontinental počela je pre tri godine da radi u Srbiji. Centar za istraživanje i razvoj kompanije u Novom Sadu  posluje u okviru divizije Vehicle and Networking Information (VNI) i u njegovom sastavu su tri poslovne jedinice: Commercial Vehicles and Services (CVS), Central Engineering (CE) i Connected Car Networking (CCN) u kojima inženjeri rade na inovativnim projektima iz oblasti elektronskih uređaja za kabinu vozila i sistema i senzora za autonomnu vožnju.

Jedan broj kompanija iz domaće IT industrije smatrao je da ovaj gigant, čiji je godišnji prihod znatno veći od celokupnog BDP-a Srbije, za njih predstavlja nelojalnu konkurenciju koju država podstiče još i davanjem subvencija. Rukovodstvo kompanije je pak tvrdilo da subvencije daju i druge zemlje i da je bilo pitanje za koju će se centrala opredeliti. Subvencija je tu mogla da bude onaj „jezičak“, mada ne presudni.

Kompanija Kontinental osnovana je 1871. godine u Hanoveru i jedna je od vodećih automotiv kompanija u svetu sa više od 230.000 zaposlenih u 59 zemalja i tržišta. Od prodaje u 2019. godini, ostvarila je prihod  od 44,5 milijardi evra. 

Ako se gledaju poslovni rezultati kompanije za prošlu godinu, imate razloga da budete zadovoljni. Poslovni prihodi su duplirani, kao i neto dobit u odnosu na 2018. Međutim, kakvi su poslovni rezultati u ovoj godini? Da li se pandemija odrazila na poslovanje i finansijske rezultate?

Imamo razloga da budemo zadovoljni i dosadašnjim rezultatima i trenutnim poslovanjem. Počeli smo sa radom pre tri godine i izuzetno brzo rastemo. Što se tiče rezultata za ovu godinu, možemo da govorimo o prvih šest meseci, a imajući u vidu da smo se kao i svi suočili sa izazovom pandemije virusa COVID-19, i njima u ovom trenutku možemo da budemo zadovoljni. Sada kada se većina kompanija, manjih i većih, bori da „preživi“, da sačuva zaposlene, mi u našem Istraživačko-razvojnom centru u Novom Sadu radimo kao i pre izbijanja ove krize. Zdravlje i bezbednost naših zaposlenih su nam na prvom mestu, pa smo od početka organizovali da većina njih radi od kuće. Naša efikasnost se nije smanjila, a broj projekata na kojima naši inženjeri rade stalno raste.  Samo u ovom periodu, u poslednja četiri meseca zaposlili smo više od  100 ljudi i nastavljamo i dalje. 

Pandemija je ostavila ozbiljne posledice na globalnu automobilsku industriju. Kako se Kontinental kao drugi globalni dobavljač delova za automobile snašao? 

Ovde bih rekao da nije samo pandemija uticala na auto-industriju, ona je u krizi već dve godine, od 2018. godine i trebaće vremena da se oporavi i vrati na nivo od pre. Naravno, kao vodeći dobavljač, i Kontinental je osetio posledice, neke divizije više, neke manje. Sa druge strane, ovo je i šansa, pogotovo za tehnološke kompanije kakva je Kontinental koji u najvećem delu svog biznis portfolija razvija visoko napredne tehnologije i inovativna rešenja za budućnost kao što su autonomna vožnja i elektromobilnost. 

Šta je budućnost automobilskog biznisa u Srbiji i u svetu uopšte nakon pandemije? Koliko brzo očekujete masovniju upotrebu autonomnih vozila na putevima Evrope?

Mišljenja sam da auto-industrija, i u Srbiji i u svetu posle pandemije virusa COVID-19 više neće izgledati isto, već sada se uveliko menja. Njena dalja transformacija koja će zahtevati inovativnija rešenja i manje intenzivnu proizvodnju komponenti, ubrzaće se, a mi smo tu da damo doprinos toj promeni i kreiranju budućnosti. Već neko vreme globalni trendovi u ovoj oblasti su autonomna vožnja, povezanost i uslužno korišćenje prevoza. Za pet do deset godina automobili koji se voze sami biće realnost na putevima Evrope. Ja sam imao to sjajno iskustvo i priliku da već vidim kako će to izgledati - učestvovao sam zajedno sa kolegama u test vožnji kamiona bez vozača na jednom aerodromu i bilo je neverovatno. To je rešenje upravo našeg tima iz Novog Sada i to je nešto što će uskoro biti u upotrebi.

Inače u ovom trenutku, samo pet odsto automobila je uopšte na putevima, voze se, zagađenost vazduha je visoka, pogotovo u gradovima, a najveći broj saobraćajnih nesreća dešava se zbog ljudske greške. Zbog svega toga, u vrlo skoroj budućnosti ljudi će više naručivati uslugu vožnje u električnom i autonomnom vozilu, a manje će imati potrebu da poseduju sopstveni automobil.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Komentari (1)

  • Tomislav

    Dok se ljudi zamajavaju koronom drugi rade na promenama, a narod se drzi pod kontrolom. Videce kad mocnici budu zavrsili projekat i narod se pusti da ponovo zivi.