Divlje deponije na Paliluli i Voždovcu mapiraće se iz vazduha

FOTO: Bernard Spragg, Wikimedia

Grad Beograd traži firmu za mapiranje divljih deponija, iz vazduha, u opštinama Palilula i Vožodvac.

Plan je da se lociraju divlje deponije i izvrši analiza njihovog stanja kako bi se formirala baza podataka. 

Sekretarijat za zaštitu životne sredine raspisao je javnu nabavku za izradu projekta "Mapiranje divljih deponija iz vazduha na teritoriji GO Palilula i GO Voždovac". Procenjena vrednost javne nabavke je 1,8 miliona dinara. 

Zadatak je lociranje i analiza stanja divljih deponija na teritoriji Palilule i Voždovca, u cilju formiranja dinamičke baze podataka za praćenje statusa divljih deponija i koja će biti povezana na GIS. Baza podataka bi trebalo u realnom vremenu da se osvežava sa novim podacima koji se dobijaju od bespilotnog sistema. 

Jedan od zahteva za ponuđače je i da u bespilotnoj letelici u vazduhu - dronu, mora biti instaliran elektronski uređaj koji omogućava praćenje i određivanje lokacija divljih deponija. 

Crni dim noćas gušio Beograđane, građanima rekli prskaju komarce
Na računima Infostana ubuduće i firma čija deponija se zapalila u Vinči

Naručilac traži da se koristi najsavremeniji sistem praćenja objekata, GPS moduli sa implementiranim algoritmima za povećanje preciznosti za što tačnije lociranje objekta-deponija. Sistem mapiranja treba i da poseduje mogućnost biranja najkraćih putanja do lociranih divljih deponija. 

Prikupljene informacije o poziciji drona će se prikazivati na elektronskim mapama putem interneta ili specijalizovanih softvera, piše u dokumentaciji. 

Prema izveštaju Agencije za za zaštitu životne sredine iz 2020. godine, podatke o divljim deponijama je dostavilo 131 jedinica lokalnih samouprava i izvestilo postojanje ukupno 2305 divljih deponija u Srbiji. 

Na divlja smetlišta, van kontrole opštinskih javnih komunalnih preduzeća, baca se oko 20 odsto generisanog komunalnog otpada u Srbiji, piše u Izveštaju. Većina smetlišta se formira u seoskim sredinama, a često se formiraju duž saobraćajnica u putnom pojasu.

 

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.