Foto: Pixabay

Država pravi mapu crnih tačaka na putevima

Foto: Pixabay
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture donelo je pravilnik o načinu utvrđivanja saobraćajnih deonica najvećeg rizika i identifikacije i rangiranja opasnih mesta. Pravilnik takođe sadrži i odredbe o sastavu stručnog tima za mapiranje rizika i uslovima za članove tog tima.

Na putevima u Srbiji se od početka januara do kraja avgusta dogodilo 23.057 saobraćajnih nezgoda i nesreća, od kojih se skoro polovina (preko 11.000) desilo na teritoriji Beograda, ukazuju poslednji podaci dostupni na republičkom Portalu otvorenih podataka.  

U čak 14.167 nezgoda posledica je bila samo materijalna šteta, dok je u njih 8.658 bilo povređenih učesnika u saobraćaju. U 232 nesreće došlo je do jednog ili više smrtnih ishoda.  

Na osnovu otvorenih podataka Opservatorija društvenih inovacija sačinila je interaktivnu vizuelizaciju svih dokumentovanih nesreća. Koristeći dostupne statistike, ta organizacija je identifikovala oko sto pedeset zona na kojima se dešavaju pretežno teže nezgode (preko 50% sa povređenom ili poginulom osobom), a gde se u krugu od 200 metara desilo bar deset nezgoda.


PROČITAJTE JOŠ:

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Komentari (1)

  • Bane

    Osnova svih problema je glupa saobraćajna signalizacija, kakve nema nigde u Evropi i svako ko se vozio bilo kojom zemljom je to mogao da shvati. Policija smatra da su građani glupi, ali to vređanje u "zdravu pamet" za posledicu ima da se ne poštuju nijedna pravila. Koren problema je u tome ko je napisao ZOBS i kakav je, a manjkav je sa svih strana. Policija meri radarom na izlazu iz sela gde ni mačke ni psi ne prelaze put jer je jedini cilj ŠTA? Pa uzimanje para, a ne bezbednost saobraćaja.