Gradsko stambeno lepljenje plastičnih slagalica u liftovima platilo 24 miliona

Foto: Pixabay

Beogradsko Javno preduzeće "Gradsko stambeno" platilo je 24 miliona dinara nabavku i lepljenje 2.650 dečijih plastičnih slagalica u liftovima stambenih zgrada koje održava, piše portal Pištaljka. Uslov je bio je da ponuđač ima najmanje tri zaposlena mašinska inženjera i jednog inženjera elektrotehnike, a tražilo se i da slagalice budu otporne na UV zrake.

Kao jedini ponuđači posao pravljenja i lepljenja plastičnih slagalica od kojih svaka košta nešto više od devet hiljada dinara dobile su dve firme građevinska DN&T investing grup i David Pajić Daka, koja se bavi proizvodnjom, montažom i servisiranjem liftova.

Gradsko stambeno kako se navodi sprovelo je  nabavku u oktobru 2019. godine i tom prilikom kupljeno je 2.650 slagalica od klirita, kvadratnog oblika i dimenzija 30 x 30 centimetara. 

Površina slagalice podeljena je na osam pokretnih  delova, a njihovim pomeranjem formira se slika na kojoj se nalaze nacrtani likovi ilogo Gradskog stambenog sa tekstom "Lift nije igračka". Slagalice su lepljene dvostrano lepljivom trakom u liftovima zgrada koje su u sistemu održavanja Gradskog stambenog.

Mnoge od tih slagalica, kako se dodaje su već oštećene i sem zabavne nemaju nikakvu drugu funkciju. Pištaljka napominje da je došla do saznanja da je prosečna cena jedne takve slagalice 1.600 dinara po komadu, oko šest puta manje od cene koju je platilo Gradsko stambeno.

Agencija koja je angažovana u vezi sa tom javnom nabavkom tvrdi da u cenu od 24 miliona dinara spada dizajn, raznošenje i montaža proizvoda.

Razlog da firma koja će napraviti i zalepiti slagalice ima najmanje tri mašinska i jednog elektrotehničkog inženjera navodi se kao neophodan "jer Gradsko stambeno u liftove ne može da pusti bilo koga da uđe". 

Ipak Agencija nije odgovoreno na pitanja o ostalim uslovima: zašto su za posao bili potrebni inženjeri kada sami građani svakodnevno koriste liftove, zašto je traženo da ponuđač ima najmanje jedan CNC laser za sečenje pločastih materijala, kao i zašto je traženo da slagalica bude otporna na UV zrake.

Pored tih uslova, kako se dodaje, zahtevano je i najmanje 20 vodećih servisera sa minimalno pet godina radnog iskustva i najmanje 20 pomoćnih servisera, kao i na zahtev da je u periodu od 2016. do 2018. ponuđač imao prihod ne manji od 40 miliona dinara.

Pištaljka navodi i da im je iz firme DN&T investing grup prvo odgovoreno da oni nisu učestvovali u javnoj nabavci slagalica, ali su kasnije iz te firme ponovo zvali i odgovorili da ipak jesu. Dodaje se da je prema podacima sa portala javnih nabavki ta firma do sada dobila 30 javnih nabavki velike vrednosti od JP Gradsko stambeno.

MAFIJA U BUGARSKOJ OTIMA PREDUZEĆA I EKOLOŠKE POSLOVE

RAZGRANATI POSLOVI

DN&T investing grup javnosti je od ranije poznata kao izvođač radova na rekonstrukciji srušene zgrade u Kalemegdanskom parku na čijem mestu je trebalo da nikne kafeterija. Ipak, gradnja je obustavljena intervencijom inspekcije.

Prema podacima Agencije za privredne registere, ta firma beleži značajan finansijski rast 2019. godine, kada su imali neto dobit skoro 34 miliona dinara, a godinu dana ranije ona je iznosila oko 18 miliona dinara.

Pištaljka tvrdi i da je izostalo objašnjenje koja je bila uloga firme David Pajić Daka kao izvršioca ove javne nabavke, jer su te informacije, prema rečima njenih predstavnika, u domenu poslovne tajne.

MAFIJA POVAZANA SA ŠPIJUNIMA GLAVNI RAZLOG PROTESTA U BUGARSKOJ

BLISKI ODNOSI SA MINISTROM FINANSIJA

Majka firme David Pajić Daka kako se navodi je firma Deka inženjering, čiji je jedan od vlasnika Andrej Jovanović. Deka inženjering investitor je stambeno-poslovnih kompleksa Novi Dorćol i A blok na Novom Beogradu.

Jovanović je kako se navodi od ranije poznat po dobrim odnosima sa sadašnjim ministrom finansija Sinišom Malim, čija je bivša žena bila zaposlena u jednoj od njegovih firmi.

Zajedno sa Bojanom Milovanovićem, bio je prvi vlasnik kompanije Marbo produkt, koju su 2008. godine prodali američkom gigantu Pepsi za 200 miliona evra.   U saradnji sa investicionim fondom Mid Europa Partners kupuju kompanije Imlek, Knjaz Miloš i Bambi. Andrej Jovanović postaje prvi čovek holding kompanije Moji brendovi, a Bambi 2019. godine kupuje Koka-Kola za 260 miliona evra.

Jovanović je kako se dodaje učestvovao u osnivanju privatne opšte bolice MediGroup, a jedan je od vlasnika Direktne banke.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Komentari (1)

  • Inzenjer elektrotehnike

    Pored svega navedenog, slagalice su postavljane u liftove u vreme drugog talasa korone, sto je bio idealan scenario za sirenje zaraze. Svako dete koje udje u lift pipka slagalicu...

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.