FOTO: Beoinfo

GSP i pored reformi neodrživo preduzeće, a vozači sve više odlaze

FOTO: Beoinfo

Može se zaključiti da je neodrživo Gradsko saobraćajno preduzeće veliki teret sistema prevoza koji je, zahvaljujući tome, ubedljivo najveći problem javnih finansija Beograda. 


Celokupni sistem je toliko neefikasan, da čak i nakon sprovođenja mera konsolidacije koje predlaže Fiskalni savet (izmena politike naplate karata, racionalizacija poslovanja GSP-a, povećanje efikasnosti kontrole putnika i dr.), ne može poslovati pozitivno. 

Ali, na taj način bi se bar dotacije Grada umnogome umanjile, a samim tim oslobodio novac za investicije. 

Procenjuje se da bi se moglo, u roku od dve do tri godine, uštedeti između 30 i 40 miliona evra.

Međutim, problem je što bi se pomenute uštede videle eventualno u dugom roku, a politički nepopularne mere, koje se pri restrukturiranju podrazumevaju, odmah. 

Poznato je da GSP godinama kuburi sa strukturom zaposlenih. 

Ne samo što, kao što je pomenuto, „preliva” broj tehničkog i administrativnog osoblja, već je, takođe, premali broj vozača. 

Prema analizi dostupnoj na sajtu u Programu poslovanja za 2018. godinu, na početku 2017. godine nedostajalo je 147, a na početku 2018. godine 129 vozača. 

Od 385 ukupno predviđenih odlazaka, čak 80% čine vozači. 

Prema razlozima odlaska, u 27% slučajeva je u pitanju starosna penzija, dok je otkaz zastupljen sa 52%. 

To ne čudi previše, budući da se vozači godinama žale na preniske plate, zbog čega odlaze u inostranstvo. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------
PROČITAJTE JOŠ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Da je taj problem najveći za mlađi kadar, može se videti iz starosne strukture zaposlenih, prema kojoj je udeo mlađih od 30 godina tek 3,71%, dok je 69% vozača starije od 40 godina. 

Umesto zdravih ekonomskih predloga, u prošloj predizbornoj kampanji su dominirali metroi, besplatni udžbenici, vrtići, razni mostovi i obilaznice. Pa čak i pojeftinjenje prevoza.

Ovo poslednje pokazuje da GSP, pored prevoza putnika, tradicionalno vrši i funkciju predizbornog rezervoara populističkih obećanja. A to naravno košta.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara