GSP za novac kojim iznajmljuje minibuseve može da kupi duplo više svojih

Foto: Wikipedia/ Srđan Popović

U okviru javnog poziva koji je napisan tako da uslove ispunjava jedna firma, GSP Beograd plaća 7,4 miliona evra za iznajmljivanje žutih školskih minibuseva, piše BIRN.

BIRN tvrdi da bi Javno komunalno preduzeće GSP Beograd za novac kojim iznajmljuje 47 školskih minibuseva moglo da kupi duplo više novih vozila.

Kako se dodaje, na osnovu analize konkursne dokumentacije, pokazalo se  da se cene novih minibuseva kreću do 85 hiljada evra, što je upola manje od 165 hiljada evra koju GSP plaća za iznajmljivanje jednog vozila. 

Posao je dobila firma SDT Group iz Surčina koja se zajedno sa ćerkom firmom SDT Renting jedina javila na tendere i pobedila bez konkurencije. 

Ova firma je od 2014. godine, kada je dobila prvi posao za GSP, do danas pobedila na više od 40 javnih poziva gradskog prevoznika. 

NELOGIČAN POTEZ GSP-a

Stručnjaci koje je BIRN konsultovao potez gradskog prevoznika da u narednih pet godina iznajmi minibuseve smatraju nelogičnim, naročito kada se uzmu u obzir dodatni troškovi.

Dodaju i da postoje sporne tačke u konkursnoj dokumentaciji, pojedini zahtevi su neopravdani, a da to ukazuje da su tenderi pisani tako da na njih može da se javi samo jedna firma.

Drugi uslovi nisu precizno definisani, čime je ostavljen prostor za malverzacije, objašnjavaju sagovornici BIRN-a.

BEZ ODGOVORA NADLEŽNIH

Novinari BIRN-a kažu da direktor GSP Beograd Radiša Momčilović ni nakon tri nedelje nije odgovorio na njihova pitanja upućena elektronskom poštom.

Odgovor nije stigao ni iz firme SDT Group, koja je sa ćerkom firmom SDT Renting pobednik na tenderu.

Prvi poziv GSP-a za minibuseve pokrenut je u decembru za 10 vozila po ceni od 1,1 miliona evra, dok je drugom, iz jula tražena renta 37 vozila za 6,3 miliona evra.

 KUPOVINA NOVIH VOZILA ISPLATIVIJA

Profesor Vladimir Momčilović sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu kaže da se radi o troškovima iznajmljivanja vozila sa osiguranjem, registracijom, pneumaticima i redovnim održavanjem. 

Troškovi za gorivo i vozače dodaje nisu uključeni u cenu, iako usluga iz predmetne javne nabavke spada u oblast: Najam vozila za prevoz putnika sa vozačem.

Momčilović kaže i da kada bi se proračunali ukupni troškovi sa gotovo dvostruko većom prosečnom godišnjom kilometražom minibuseva, nabavna cena jednog novog isplatila bi se za tri godine, uzevši u obzir maksimalnu vrednost takvog vozila od 80.000 evra. 

GSP BEOGRAD IZNAJMLJUJE AUTOMOBILE OD BIZNISMENA BLISKOG SNS-U

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara