Kad se domaće firme vraćaju u kancelarije

Pixabay

Iako je vanredno stanje u Srbiji ukinuto a prevoz proradio, domaće kompanije ne žure sa otvaranjem kancelarija, a njihovi zaposleni i dalje rade od kuće. Kompanije u Srbiji planiraju da vraćaju zaposlene postepeno već od juna. Evo kakve su im politike.

Tehnomanija: Ako ne bude iznenađenja, vraćamo se u junu

Tehnomanija je odlučila da svoje zaposlene koji su radili od kuće u radno okruženje vraća postepenom dinamikom. Pratimo situaciju i uputstva nadležnih državnih organa i prilagođavamo način rada okolnostima. Ukoliko sve bude išlo kako struka očekuje i ne bude bilo novih zdravstvenih izazova, plan je da vratimo sve naše zaposlene u kancelarije početkom juna, poručuju u kompaniji.

Telenor: 11. maja počela prva faza povratka

Nevena Stefanović, izvršna direktorka HR-a u Telenoru, kaže da je od 11. maja počela prva faza povratka u kancelarije, na dobrovoljnoj osnovi. 

Zaposlenima je, ukoliko žele, omogućen rad iz kancelarije, uz poštovanje svih propisanih mera, dok je rad od kuće i dalje preporuka kompanije, za šta se opredelila većina. 

Naredne faze ćemo prilagođavati epidemiološkoj situaciji i mišljenju  i merama propisanim od strane nadležnih organa, kaže Stefanović. Nije bilo negativnih promena u vezi sa platama i beneficijama, ističe ona. 

Direct Media: Procenjujemo potrebu rada u smenama

Od četvrtka, 14. maja vrata naše poslovne zgrade su ponovo otvorena. 

Direktori i menadžeri odeljenja su se prvi vratili, preuzevši na sebe zadatak procene uslova za povratak svih. U poslovnim prostorijama sve vreme insistiramo na socijalnom distanciranju i higijeni ruku. Merimo temperaturu na ulasku u zgradu, imamo postavljenu dezobarijeru, svuda postavljena dezinfikaciona sredstva, insistiramo na nošenju maski. 

 Isključili smo centralnu klimu. Reorganizovali smo prostor na način da omogućimo povećanje fizičkog rastojanja između zaposlenih.

Shodno razvoju situacije, procenićemo potrebu za uvođenjem rada u smenama (podelu rada u dva tima, smenjivanjem na nedeljnom nivou). U svrhu minimiziranja rizika korišćenja javnog prevoza i izbegavanja gužvi, razmatramo uspostavljanje šireg obima kliznog radnog vremena za dolaske i odlaske sa posla.

Kolegama koje spadaju u potencijalno osetljive kategorije i ugrožene grupe biće i dalje omogućen rad od kuće.

GIGATRON: Poslednji se na posao vraćaju zdravstveno osetljivi

Niko od zaposlenih nije dobio otkaz zbog smanjenog obima poslovanja izazavanog pandemijom. Zarade i ostala primanja, su bila redovno isplaćivane i u skladu sa Ugovorima i po Zakonu o radu.

Radu kancelariji je organizovan u skladu sa zahtevima struke : bez grupnih sastanaka, poslovnih sastanaka, bez službenih putovanja. Rad od kuće organizovan je u skladu sa epidemiološkom situacijom i potrebama posla. U pojednim periodima oko 70% zaposlenih u kancelariji, radilo od kuće.

Zaposleni će biti vraćani na rad u prostorije poslodavca sukcesivno/etapno. Poslednji koji će se vratiti su zaposleni koji pripadaju zdravstveno osetljivim grupama.

Atlantic Grupa: Preventivni rad od kuće do kraja maja

Od ukupno 5.500 zaposlenih u sistemu Atlantic Grupe, zahvaljujući visokom nivou digitalizacije svih procesa, njih preko 1.800  je nastavilo da redovno radi od kuće.

 Ukidanjem vanrednog stanja i relaksacijom dela ograničavajućih mera za stanovništvo i privredu, prodajni timovi su se već vratili na teren i očekujemo polagano normalizovanje svih segmenata poslovanja, uz postepeni povratak u radne prostorije i zaposlenih koji su radili od kuće. 

S obzirom da epidemiološki rizici i dalje postoje, izvesno je da će se preventivni rad od kuće nastaviti do kraja maja.

U međuvremenu, Atlantic Grupa priprema plan postepenog povratka zaposlenih u službene prostorije u nekoliko faza i ukoliko  epidemiološka situacija nastavi da se poboljšava ovom dinamikom, u prvom momentu vratiće se jedan deo zaposlenih, naravno uz dalje poštovanje svih propisanih epidemiološko-higijenskih mera i socijalnog distanciranja

Mol: Dolazak u Direkciju samo ako je preko potreban

Prioritet MOL Serbia je bezbednost zaposlenih i kupaca u svakom trenutku.Napravljen je detaljan plan ponašanja i raspodele posla pre proglašenja vanrednog stanja u Srbiji tako da našli zaposleni iz Direkcije rade u home office režimu i pre zvaničnog proglašenja vanrednog stanja. Za zapsolene na Depou u Sremskim Karlovcima i na servisnim stanicama obezbeđena je zaštitna oprema i poštuju se sva propisana pravila. 

Iako je doneta odluka o ukidanju vanrdenog stanja, kompanija je odlučila da ostane dosledna donetim merama i na taj način smanji bilo kakav rizik.

U skladu sa tim, nastavljamo sa primenom svih zaštitnih mera, a naši zaposleni nastavljaju rad od kuće. Dolazak u Direkciju se preporučuje samo ukoliko je preko potreban i to uz prethodnu konsultaciju sa menadžerima kako bi se smanjio kontakt među kolegama i na taj način obezbedila njihova sigurnost. Što se tiče sastanaka, svi se održavaju online. 

Headline & Dkit: Kolege biraju odakle će da rade 

Agencije Headline i Dkit nisu ni jedan dan tokom pandemija zaustavljale posao. Činjenica da nismo sedeli u kancelarijama, vec svako u svojoj kući, nije uticao ni na obim ni na kvalitet naših usluga, kaže Marina Grihović, generalni direktor agencije Headline & Dkit. 

Sada postoji strah kako će izgledati povratak na «staro», i moram priznati da sa raznih strana čujem da se deo zaposlenih teže privikava na sadašnji ritam, dodaje ona. 

"Strah i loše vesti su još oko nas, te mislim da nema potrebe žuriti sa nekim formalnostima i masovnim okupljanima. Nadam se da ćemo se u agenciji družiti već u junu mesecu, ali sve dok prevoz ne bude adekvatan ili dok se broj zaraženih ne svede na minimum, moje kolege će moći da biraju odakle će da rade". 

Fabrike dečje hrane (BFF): Svi smo u kancelarijama od 11. maja

Milena Cvetković, izvršni direktor Fabrike dečje hrane (BFF) kaže da su se počev od 11. maja svi zaposleni  vratili na posao i proizvodnja je nastavljena punim kapacitetom. Rad u fabrici je organizovan uz najviše poštovanje mera bezbednosti, u skladu sa svim propisanim uredbama i preporukama. Obezbeđena su zaštitna sredstva (maske, rukavice, dezinfekciona sredstva) za sve zaposlene, pojačane su mere dezinfekcije radnog prostora, iako naša proizvodnja zbog specifičnosti i pre uvođenja vanrednog stanja i mera, primenjuje najviše standarde u pogledu mera bezbednosti na radu. 

Infostud: Ne sme da bude više od pola ljudi u kancelarijama

U punom kapacitetu sigurno se nećemo vraćati do 1. juna, ali smo počeli sa povratkom manjeg dela zaposlenih, kažu za Novu ekonomiju u Infostudu. 

Reč je o dobrovoljnom povratku a ne samo o potrebi biznisa jer delu zaposlenih je lakše da poslovne obaveze završavaju u kancelarijama.

Budući da imamo kancelarije u Subotici i Beogradu, jedan deo ljudi počeo je da se vraća u njih 18. maja. Šefovi svih biznisa i sektora unutar Infostud grupe dogovoriće sa svojim zaposlenima ko treba i ko želi da se vrati na rad u kancelariji tokom maja, ali se mora ispoštovati interna odluka da ne bude više od 50% ljudi u kancelarijama i da sede na propisanoj distanci jedni od drugih (minimum dva metra). Ako sve bude po planu od juna nastavljamo sa povratkom većeg broja ljudi, kažu u Infostudu.

Sastanci se preporučuju online a na onima koji se održavaju uživo nosiće se maske. To se odnosi i na konferencijske sale i zajedničke prostorije. Kada je reč o eksternim sastancima preporuka je da se i oni održavaju online i da se nose maske.  

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara