Kako pokrenuti firmu za uslužno čišćenje objekata

Erste banka

Nakon dugogodišnjeg rada na održavanju higijene objekata, Desanka Marinković je pre godinu dana odlučila da pokrene sopstveni biznis. 

„Dugi niz godina sam se bavila uslužnim čišćenjem objekata i iskustvo koje sam stekla na taj način podstaklo me je da pokrenem svoj biznis. Bilo mi je teško da donesem tu odluku, ali sam bila spremna za promenu, a za to sam imala i podršku i ohrabrenje poslodavaca kod kojih sam radila, koji su me uveravali da bi to bio dobar potez,“ priseća se Desanka.

Ipak, kako kaže, i pored velike želje da „sama bude svoja gazdarica“, kada je osnovala firmu, nije bilo lako održati poslovanje. 

„Najlakše je otvoriti preduzeće, pravi izazov nalazi se u tome da ono opstane. Kada radite u nečijoj firmi, iako možda niste zadovoljni uslovima, barem ne razmišljate o plati i o administrativnim obavezama, jer to nije vaša odgovornost - vi samo treba da dođete i radite. Kada imate sopstvenu firmu, odjednom postajete svesni da ste odgovorni za sebe i da svi vaši prihodi zavise isključivo od vas,“ kaže ona. 

Iako je u početku razmišljala o tome da odustane, veruje da je zahvaljujući svom karakteru izdržala početne izazove: „Ne volim da odustajem, uvek govorim sebi da mogu više.“

Kada je o klijentima reč, Desanka se pouzda u preporuku, ali i profesionalnost i kvalitet rada. 

Poverenje nekih od njih zaslužila je i zadržala još dok je radila u prethodnoj firmi, a kvalitet njenog rada preporučio ju je i za naredne angažmane. 

„Imam veoma dobru komunikaciju i prijateljski odnos sa svim svojim klijentima. Ipak, i pored toga, veoma je važno da se prema poslu odnosite profesionalno, da se čvrsto držite dogovora sa klijentom. Kada imate svoju firmu, odgovornost je i veća ,imajući u vidu da vi garantujete za kvalitet rada i više vam je stalo da klijent bude zadovoljan. Kvalitet i profesionalnost su najvažniji u ovom poslu. Na njima se gradi i poverenje,“ ističe ona.

Kao i u mnogim drugim preduzećima, epidemija korona virusa i vanredno stanje zahtevali su određeno prilagođavanje. 

„Moj radni dan počinje rano i završava se kasno, a u tom periodu uspem da obiđem tri objekta. Zbog toga sam se potrudila da od Ministarstva za rad dobijem potvrdu za kretanje i tokom trajanja zabrane, pa sam uspela da svim klijentima izađem u susret. Uz izmenjen režim prevoza, ponekad je bio izazov da svuda stignem – koristila sam autobus, taksi, a išla sam i pešice“, dodaje ona.

I pored toga što je uspela da poslovanje postavi na stabilne noge, Desanka napominje da se još uvek susreće sa izazovima. 

Jedan od njih je usklađivanje administrativnih obaveza sa pružanjem usluge klijentima, imajući u vidu da je trenutno jedina zaposlena u svojoj firmi. 

„Pokušala sam da deo administrativnih obaveza prenesem na računovođu, što je bilo teško dok nisam pronašla pravu osobu za to. Jedno od najvažnijih iskustava od kad vodim svoje preduzeće je da je dobar računovođa od neprocenjive važnosti za uspešno poslovanje.“

Kaže da joj je zapošljavanje novih radnika u planu. Do sada je sve što je zaradila ulagala u posao, jer nastoji da obezbedi kvalitetna sredstva, opremu i mašine za čišćenje. 

„Taj novac mogla sam da uložim i u otvaranje novog radnog mesta, ali sam ipak odlučila da poboljšam kvalitet rada. Verujem da će takav pristup doneti i nove poslove, koje hoću da dočekam spremna. Tada će biti i dobar trenutak za nove radnike u firmi,“ smatra Desanka. „Treba biti oprezan sa sledećim koracima i uvek biti dobro pripremljen na njih. Nije mi neophodno da imam veliku firmu – mala je sasvim dovoljna, ako posluje stabilno,“ zaključuje ona.

Desanka je podstrek za pokretanje i vođenje sopstvene firme dobila i kroz mentorsku i kreditnu podršku za razvoj biznisa, u okviru programa socijalnog bankarstva „Korak po korak“ Erste Banke.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara