FOTO: Pixabay

Kinezi posle metroa zainteresovani i za koridor „Vožd Karađorđe“

FOTO: Pixabay

Kineska kompanija PowerChina, koja je sa Vladom Srbije sklopila memorandum o razumevanju za projektovanje beogradskog metroa, zainteresovana je i za izgradnju koridora „Vožd Karađorđe".

Ovo je izjavio državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodrag Poledica, javlja agencija Beta a prenosi N1.

Kako se navodi, šumadijski koridor „Vožd Karađorđe" treba da spoji koridore 10 i 11, a njegova izgradnja koštaće od 1,7 milijardi evra do više od dve milijarde evra.

Srbija je sa kompanijom PowerChina krajem prošle godine usaglasila Memorandum o razumevanju za projektovanje beogradskog metroa, nakon sastanka te firme sa ministarkom Zoranom Mihajlović.

Takođe krajem 2019. Vlada Srbije usvojila je nacrt lex specijalisa kako bi ubrzala izgradnju važnih infrastrukturnih projekata kao što su metro i auto-putevi.

Za izgradnju metroa u Beogradu zainteresovana je i francuska kompanija Alstom, koja se pominjala kao partner za izgradnju metroa još pre promene vlasti u glavnom gradu, dok se u poslednje vreme kao mogući izbor javlja PowerChina.

Srpska, francuska i kineska strana vodile su pregovore o izgradnji metroa, ali detalji o ovim razgovorima su nepoznati javnosti.

Vlada Srbije planira da se naredne godine zaduži 580 miliona evra kako bi započela  prvu fazu izgradnje beogradskog metroa, što je objavljeno u predlogu zakona o budžetu Srbije za 2020. godinu.

Od tog iznosa, 80 miliona ćemo se zadužiti kod Francuske, dok za ostalih 500 miliona evra nije poznato ko će biti kreditor budući da se u budžetu ovaj iznos nalazi u klasifikaciji „projektni zajmovi kod stranih investicionih korporacija, fondova i banaka".  

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je 6. novembra da će izgradnja metroa početi krajem 2020., i da će se graditi dve linije metroa ukupne dužine 42 kilometra.

PROČITAJTE JOŠ:

Srbija i PowerChina dogovaraju projektovanje metroa u Beogradu

 

Lex specijalis za izgradnju metroa i auto-puteva

pošaljite komentar

Nema komentara