Koridori Srbije uvode komercijalnu uslugu stručnog nadzora

Pixabay

Korodori Srbije planiraju da formiraju posebnu organizacionu jedinicu koja bi pružala komercijalnu uslugu stručnog nadzora trećim licima.

Preduzeće planira i formiranje Laboratorije koja je u procesu akreditacije i dobijanjem sertifikata stekli bi se uslovi za pružanje usluge trećim licima, navodi u rešenju Komisije za kontrolu državne pomoći kojim se odbacuje prijava državne pomoći Ministarstva građevine jer se novac koji Koridori Srbije dobijaju za redovno funkcionisanje ne smatra državnom pomoći. 

Kako je ministarstvo ministarke Mihahlović obavestilo Komisiju, u planu poslovne strategije Koridora Srbije je navedeno formiranje posebne organizacije jedinice za obavljanje poslova stručnog nadzora uz ostvarivanje prihoda čime bi se rasteretio budžet Srbije i stvorili uslovi za samostalno finansiranje delatnosti. 

Tu posebnu organizacionu jedinicu koja bi kasnije prerasla u zavisno pravno lice, bi činilo Odeljenje stručnog nadzora i pomenuta Laboratorija.

Planira se da bi zavisno pravno lice moglo profitabilno, samostalno i konkuretno da posluje na tržištu, da obavlja poslove projektovanja i projektantskog nadzora, kao i da obavlja poslove ispitivanja materijala i tla za potrebe trećih lica. 

Koridori će iz budžeta ove godine za redovno funckionisanje dobiti 600 miliona dinara. 

Komisija za kontrolu državne pomoći je utvrdila da Koridori Srbije trenutno ne predstavljaju učesnika na tržištu jer obavljaju delatnost od opšteg interesa i ne ostvaruje prihode. 

Međutim, kada se formira posebna organizaciona jedinica koja bi prodavala svoje usluge, mora se voditi računa da se novac koji preduzeće dobija iz budžeta ne preliva sa neekonomskih na ekonomske aktivnosti. Odnosno, novac koji dobija za obavljanje neekonomskih ativnosti ne sme se koristiti za obavljanje ekonomskih aktivnosti.

U nadležnosti ovog javnog preduzeća je izgradnja Koridora 10, obilaznice oko Beograda, autoputa Beograd - Južni Jadran, autoputa Pojate-Preljina, autoputa Niš-Merdare, brze saobraćajnice  Vožd Karađorđe, Fruškogorskog koridora i deonice Ruma-Šabac-Loznica.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara