Menstruacija nije luksuz: Kampanja za smanjenje poreza na uloške i tampone

Foto: Nova ekonomija

Ako ste žena u Srbiji i koristite menstrualne uloške potrošićete preko 6.000 dinara na godišnjem nivou, a ako koristite tampone menstruacija će vam biti još skuplja.

Gender Knowledge Hub je započeo kampanju za smanjenje PDV-a na menstrualne proizvode, higijenske uloške i tampone, sa 20 odsto na pet odsto.

Oporezivanje menstrualnih proizvoda sa 20 odsto doprinosi menstrualnom siromaštvu i ograničenom pristupu menstrualnim proizvodima za veliki broj žena i devojaka.

Mere podrške tokom pandemije nisu odgovorile na potrebe žena

Gender Knowledge Hub će se sa zahtevom obratiti Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija i Ministarstvu za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog, piše u saopštenju.

U planu je pripremanje peticije koja bi trebalo da bude predata nadležnim istitucijama 28. maja.

"Kampanjom, osim smanjenja PDV-a želimo da doprinesemo i smanjenju tabuizacije menstrualnog krvarenja i povećamo vidljivost potreba i prava žena, koje se u debatama o reproduktivnom zdravlju, najčešće ne uzimaju u obzir", dodaje se.

Kako kažu, kampanjom žele da se izbore za "priuštivo, dostojanstveno i higijensko krvarenje svim ženama u Srbiji".

"Menstruacija nije sinonim za stid, sram, blam, poniženje, tajnu, prljavo ili ružno. Menstruacija nije izbor", navodi se u saopštenju.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.