Metro će biti dublje ukopan, pa su potrebna nova geo-istraživanja

Wikimedia/Konstantinos Stampoulis

Deonica prve faze Linije 1 beogradskog metroa, od stanice Pančevački most, a uključujući i stanicu Кaraburma, gradiće se TBM-om (mašina za bušenje tunela), pa je stoga potrebno sprovesti nova geološka istraživanja u tom delu. Iako su istraživanja na deonici prve faze Linije 1 izvršena u 2021. godini, u međuvremenu je došlo do promene "tehnologije gradnje na jednom delu trase", povećana je dubina tunela, pa je zato potrebno produbiti geološko-geotehnička istraživanja, navodi se u tekstu novoraspisanog tendera.

Linija je 1 metroa trebalo bi da ide od Železnika do Mirijeva i njena gradnja je planirana u dve faze. Ukupna dužina trase u okviru prve faze je 16,7 kilometara i obuhvata 16 stanica od  Železnika do Karaburme. 

Javno preduzeće "Beogradski metro i voz" oglasio je nabavku elaborata o geološkim istraživanjima sa geotehničkim projektnim izveštajima za TBM deonicu od stanice Pančevački most (isključivo) do kraja prve faze linije 1.

Nova istraživanja su koncipirana tako da se istražni radovi izvedu na mestima gde to nije urađeno u prethodnoj fazi, a posebno da se obuhvati veća dubina, zbog povećanja dubine ukopavanja tunela i objekata metro stanice Кaraburma i lansirni šaht za dve TBM mašine, objašnjava se u dokumentaciji. 

U toku 2021. godine izvršena su detaljna inženjerskogeološka-geotehnička istraživanja i urađen je elaborat o inženjerskogeološkim-geotehničkim uslovima izgradnje prve faze Linije 1 beogradskog metroa, za potrebe izrade Idejnog projekta kompletne prve faze Linije 1. 

Međutim u trenutku izrade dokumentacije, na premetnoj deonici Linije 1 bila je predviđena izgradnja tunela plitko ispod površine terena ("Cut&Cover" tehnologija).

"S obzirom da je u toku razrade tehničkih rešenja i izrade Idejnog projekta došlo do promene tehnologije gradnje, sa 'Cut&Cover' se prešlo na TBM tehnologiju, dubina tunela je povećana, a samim tim i dubina objekata koji se nalaze na trasi: metro stanica Кaraburma i lansirni šaht za dve TBM". 

JKP Beogradski metro i voz traži firmu za snimanje stanja na trasama metroa
Upravljanje i nadzor za metro i Makiško polje na čekanju

Кao posledica promene dubine tunela i objekata, neophodno je da se prodube geološko-geotehnički istražni radova na tom delu trase, što uslovljava i izradu novog elaborata o geološkim istraživanjima sa geotehničkim projektnim izveštajima za TBM deonicu od stanice Pančevački most  do kraja prve faze Linije 1.

Geološki elaborat se zasniva se na postojećoj inženjerskogeološkoj i geotehničkoj dokumentaciji čiji rezultati će biti dopunjeni rezultatima novih istraživanja. 

Rok za završetak obaveza je 31. januar 2023. godine. 

Osnovna namena dokumentacije je utvrđivanje stanja i svojstava terena i stenskih masa, kao i stvorenih uslova u terenu koji će se ostvariti pri realizaciji metro sistema, a na osnovu kojih će se definisati geotehnički uslovi i preporuke za izgradnju buduće metro linije.

Jedan od uslova za privrednog subjekata je da je u prethodne tri godine realizovao minimum dva ugovora za izradu Geotehničkog elaborata i da je za svaki eleborat izveo najmanje 500 metara istražnih bušotina, "Wire line" tehnologijom. 

Rok za podnošenje ponuda je 29. avgust

Izgradnja beogradskog metroa koštaće oko šest milijardi evra
Plan za metro „jedan od najkontroverznijih“ u decenijskom planiranju Beograda

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.