Na Zelenom vencu će se uklanjanjati kiosci i ostali "neadekvatni" objekti

Plan detaljne regulacije za deo bloka između ulica: Brankove, Zeleni venac, Kraljice Natalije i Jug Bogdanove/Elaborat za rani javni uvid

Deo bloka koji se nalazi u blizini Zelenog venca mogao bi da bude rekonstruisan, sa većim brojem komercijalnih sadržaja u budućnosti. 

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio je rani javni uvid povodom izrada plana detaljne regulacije za deo bloka između Brankove ulice, Zelenog venca, ulica Kraljice Natalije i Jug Bogdanove.

Površina obuhvaćena planom iznosi oko 0,56 hektara.

Deo bloka je trenutno izgrađen objektima srednjeg do lošeg boniteta, u kojima su smešteni komercijalni i trgovački sadržaji (trgovina DM, prodajni lokali, McDonalds).
Oko objekata je u prethodnom periodu izgrađen čitav niz manjih objekata tipa kiosk, koji svojim izgledom "nisu primereni centralnoj gradskoj lokaciji", piše u Planu. 
Najveći deo lokacije namenjen je pešačkim komunikacijama i površinama. Platoi, stepenice i prolazi su, kako piše, "relativno lošeg boniteta" i neophodno ih rekonstruisati, poboljšati  njihovu bezbednost i vizuelni i estetski izgled. 

Plan se radi sa ciljem da se podigne nivo atraktivnosti područja, uklone "neadekvatni sadržaji neprimereni centralnoj gradskoj lokaciji",  unapredi organizacija prostora, posebno u delu javnih saobraćajnih i pešačkih površina. 

Saobraćajne površine i komercijalni sadržaji

Prema planiranom rešenju predviđeno je 3.800 m2 komercijalnih sadržaja (postojeći kapacitet komercijalnih sadržaja je 1.200 metara kvadratnih). 

Predlaže se da maksimalna spratnost novih objekata bude do P+2 (prizemlje i dva sprata). 

"Dogradnju i rekonstrukciju postojećih ili izgradnju novih objekata, treba planirati u skladu sa statičkim mogućnostima objekat, pozicijom i dimenzijama pešačkih komunikacija", piše u Planu. 

Sve ulice koje su obuhvaćene ovim planom i koje su od značaja za pristup području zadržaće se u postojećem stanju, a kako piše u Planu, neće biti promena u geometrijskim karakteristikama i elementima poprečnog profila. 

S obzirom na atraktivnost sadržaja, intenzitet pešačkih kretanja će i na dalje biti veoma veliki, pa je sa tim u vezi planirano zadržavanje svih postojećih pešačkih površina, prolaza i komunikacija kako bi se ostvarila što veća prohodnost i dostupnost sadržajima. 

U planu piše da će autobuski podsistem ostati dominantan u sistemu javnog prevoza putnika za dostupnost ovog prostora.

Parkiranje vozila će se obavljati na definisanim parking površinama u okviru restriktivnog zonskog režima parkiranja, i na vanuličnim kapacitetima u okviru gravitacione zone prostora.

Rani javni uvid obavljaće se do 6. decembra. 


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.