NBS bankama: Obavestite klijente kako da izbegnu fišing prevare

Foto: Pixabay

Narodna banka Srbije (NBS) preporučila je finansijskim institucijama da imejl obaveštenja koja šalju klijentima budu digitalno potpisani, čime bi omogućili verifikaciju identiteta pošiljaoca i pre otvaranja imejla i čime bi se izbegle sve učestalije fišing prevare.

Fišing prevare, odnosno slanja i-mejlova koje u prilogu sadrže maliciozni fajlove, mogu se izbeći tako što će se banke pridržavati Odluke o minimalnim standardima upravljanja informacionim sistemom finansijskih institucija i dobrih poslovnih praksi u cilju zaštite svojih klijenata.

"U skladu sa navedenim, preporučuje se i da finansijska institucija na adekvatan način upozna svoje klijente na koji način mogu utvrditi identitet pošiljaoca iimejla tj. utvrditi da li je isti zaista uputila finansijska institucija, kao i na koji način je poželjno postupiti s neželjenim imejlom, na primer, da klijent ne otvara priloge iz takve imejl poruke, da obavezno obriše poruku iz svog sandučeta i da o prijemu neželjenog imejla obavesti finansijsku instituciju", navodi se u saopštenju. 

Dodaje se i da su finansijske institucije čiji su klijenti suočeni s fišing prevarama, u skladu sa Odlukom o minimalnim standardima upravljanja informacionim sistemom finansijskih institucija, dužna da o tome obavesti NBS.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara