Nema rešenja za automobile kojima je u inostranstvu istekla registracija

Foto: Pixabay

Građani Srbije koji su se sa svojim automobilom našli u inostranstvu tokom vanrednog stanja, a kojima je u međuvremenu istekla registracija odnosno osiguranje, još uvek nemaju načina da svoje vozilo vrate u Srbiju. Ni posle dva meseca od izbijanja zdravstvene krize nema informacija o tome kako i kada će se regulisati ova oblast.

Pre izbijanja zdravstvene krize, građani kojima je istekla registracija dok su bili u inostranstvu bili su dužni da plate šlep službu kako bi auto vratili u Srbiju, obzirom da se po zakonu ono smatra tehnički nebezbednim. 

Zakon ne dozvoljava da se auto kome je isteklo osiguranje vuče ili gura, a obzirom šlep-kamioni spadaju u putnička vozila, a njihovi vozači koji bi samo ušli u međugranični prostor bili bi podložni svim merama propisanim za povratak ljudi iz inostranstva.

Te mere podrazumevaju obavezno testiranje, a u međuvremenu mere obavezne samoizolacije.

Jednog čitaocu Nove ekonomije, koji je pre početka krize otišao u Hrvatsku da bolesnog oca prebaci u Srbiju, prvo je korona sprečila da putuje a u međuvremenu mu je istekla i registracija vozila. 

Njemu su u ambasadi Srbije u Zagrebu rekli da nemaju odgovor na pitanje kako da svoje vozilo vrati u zemlju, da ne znaju kada će se to rešiti, a dodali su i da im se više građana obratilo sa istim problemom.

U Auto-moto savezu Srbije (AMSS) navode da svakodnevno dobijaju veliki broj upita građana u istoj situaciji.

Pres služba AMSS je pojasnila da za ovo nisu nadležni, s obzirom da transport do granice obavljaju nadležne nacionalne šlep službe, da su putnički terminali na graničnim prelazima i dalje zatvoreni, te da propisima ova oblast trenutno nije regulisana.

Prema Odluci Vlade Srbije o zatvaranju svih graničnih prelaza za ulazak u Srbiju, svi granični prelazi za ulazak putnika u Srbiju u međunarodnom drumskom, železničkom i rečnom saobraćaju su zatvoreni, a ulazak se može privremeno omogućiti "u skladu sa nacionalnim interesima i iz humanitarnih razloga", na osnovu odobrenja nadležnog organa državne uprave.

Da stvari ne funkcionišu za Novu ekonomiju potvrdilo je više šlep-službi koje posluju u Srbiji i dopremaju vozila iz inostranstva kada vlasnicima istekne registracija. Oni navode da su se o mogućnostima za vršenje te usluge informisali u medijima.

Predstavnici tih firmi ocenjuju da im se po trenutnim cenama šlepovanja ne isplati da dovoze automobile iz inostrantsva, ako će to značiti da će posle jedne vožnje morati da obustave poslovanje na dve nedelje zbog odlaska u karantin.

Dodaju i da bi bio problematičan prevoz vlasnika vozila, s obzirom da bi oni, čak iako dolaze iz države koja je žarište COVID-19, morali u kabini šlep-vozila sa vozačem da provedu više sati ili dana.

Sve šlep službe potvrdile su i da su u proteklo vreme dobile više upita o problemu transporta automobila iz inostranstva, a da je problem pogoršan činjenicom da vlasnici obično u inostranstvu plaćaju ležarinu za to vozilo.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara