Odbijene sve primedbe Građevinskog fakulteta na projekat beogradskog metroa

Wikimedia

Predstavnici Urbanističkog zavoda odbili su kao neosnovane sve primedbe Građevinskog fakulteta na trenutni plan razvoja beogradskog metroa. 

Građevinski fakultet naveo je u saopštenju da su primedbe odbijene bez pravih argumenata i da su kao neosnovane ocenjene jer se odnose "na ulazne podatke za izradu Plana".

U Skupštini grada Beograda u utorak je održana javna sednica u vezi sa Nacrtom plana generalne regulacije šinskih sistema i prvom faze prve linije metro sistema.

Na sednici su učestovovali i predstavnici Građevinskog fakulteta, dekan Vladan Кuzmanović, profesor Dejan Gavran i docentkinja Sanja Fric sa Кatedre za puteve, železnice i aerodrome, koji su izneli primedbe na trenutni plan razvoja metroa. 

Građevinski fakultet u Beogradu poručio je da treba zaustaviti ishitrenu realizaciju projekta beogradskog metroa, ažurirati sve ulazne podatke i pristupiti izradi inoviranovog Generalnog projekta i Nacrta plana, u koji će biti uključene sve domaće relevantne naučne i stručne institucije. 

Građevinski fakultet objavio je nedavno dokument sa nizom primedbi na trenutni plan razvoja beogradskog metroa.

Fakultet smatra da prva linija metroa mora povezati centar Novog Beograda sa centrom starog grada, kao i da u prvoj fazi moraju biti povezane tačke kao što su Prokop, Klinički centar, Vukov spomenik, Bulevar Kralja Aleksandra. 

Dekan Kuzmanović je na sednici naveo da je ključ problema nastao je još prilikom definisanja projektnog zadatka, odnosno ulaznih podataka za Smartplan, navodi se u saopštenju Građevinskog fakulteta. 

Metro možda i do Vidikovca i Ceraka; Prokop izostavljen zbog "nedovoljno istraživanja"

Prema njegovim rečima, ulaznim parametrima za izradu Smartplana, Grad je zacrtao delove grada koje treba razvijati (Makiško polje, Hipodrom, Luka Beograd, Ada Huja, Blok 18 i Blok 26) i tako direktno predefinisao koridor prve linije metroa, uzimajući u obzir prognozirani broj potencijalnih stanovnika grada Beograda i prognozirani broj potencijalnih radnih mesta. 

"Zbog toga se firma 'WSP' u Smartplanu ovim pitanjem suštinski nije ni bavila, već je trasu usvojila u skladu sa ulaznim podacima koje je Grad dostavio", naveo je Kuzmanović.

On je naveo i da su netačni navodi da je francuska firma "Ežis reil"u Generalnom projektu potvrdila takvo rešenje, jer se ni oni nisu bavili validnošću ulaznih podataka.

Predstavnici Građevinskog fakulteta na javnoj sednici su poručili da je, s obzirom na evidentna neslaganja i kontradiktornosti u ulaznim podacima za Nacrt plana, neophodno ažurirati Smartplan pre donošenja konačne odluke o razvoju metro sistema grada Beograda.

Plan za metro „jedan od najkontroverznijih“ u decenijskom planiranju Beograda

Dekan Građevinskog fakulteta istakao je i da Grad Beograd uopšte i nije nadležan za objekte poput metroa, odnosno da je prekršen član 133. Zakona o planiranju i izgradnji, po kome posao projektovanja i izgradnje metroa (već od nivoa Generalnog projekta sa prethodnom studijom opravdanosti) mora da vodi Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

"Ako sednete u progrešno projektovan metro, sve linije i stanice biće vam pogrešne", zaključio je Kuzmanović.

U saopštenju se navodi da je zbog značaja projekta metroa za Grad Beograd i Srbiju, Građevinski fakultet sa primedbama upoznao i najviše državne organe. 

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.