Oko trećina mikro i malih preduzeća projektuje otpuštanja zbog krize

Foto: Pixabay

Oko 85 odsto mikro i malih preduzeća očekuje da će se trenutna zdravstvena kriza negativno odraziti na njihovo poslovanje, preko 70 odsto očekuje da će negativne posledice trpeti šest ili više meseci, zbog čega skoro trećina smatra da će smanjiti broj zaposlenih, navodi se u istraživanju koje su sproveli Smart kolektiv i Forum za odgovorno poslovanje.

Dodatno, 80 odsto očekuje smanjenje potražnje za njihovim proizvodima i uslugama tokom i nakon trajanja pandemije, pa blizu polovine mikro i malih preduzeća smatra da ove izazove neće moći da prevaziđe bez dodatne podrške.

Pored mera koje očekuju od države, preduzetnici su predložili i druge mere koje bi velike kompanije i privatni sektor mogli da preduzmu da pomognu mikro i malim preduzećima, a najčešći prodlozi tiču se:

  • davanja prednosti malim domaćim proizvođačima u odnosu na uvoznu robu, 
  • podrška u promociji i marketingu, aktivno uključivanje velikih kompanija u promociju mikro i malih preduzeća u kriznom periodu,
  • poštovanja postojećih i/ili skraćenje valuta plaćanja,
  • uključivanja u prodajne lance i besplatno ulistavanje mikro i malih preduzeća iz Srbije,
  • pomoć u vidu biznis i finansijskog savetovanja i u obezbeđivanju novih klijenata,
  • odlaganja rokova plaćanja računa i mogućnost plaćanja na rate, kao i 
  • donacija u vidu robe ili finansijskih sredstava i pozajmice za likvidnost.

"Kako bi se u narednom periodu što bolje odgovorilo na potrebe ovih preduzeća, želeli smo da istražimo izazove sa kojima se suočavaju i vidove podrške koji su im potrebni kako bi se ublažile ekonomske i društvene posledice pandemije. Rezultate istraživanja podelićemo sa našim partnerima – predstavnicima međunarodne zajednice, javnim sektorom i ostatkom privatnog sektora kako bismo zajedno mogli da osmislimo i sprovedemo adekvatne mere za prevazilažene izazova sa kojima se preduzeća suočavaju" kazao je Neven Marinović, direktor Smart kolektiva i Izvršni direktor Foruma za odgovorno poslovanje.

U saopštenju se navodi dam iako su među najpogođenijima krizom, više od jedne trećine ispitanih preduzeća i sama su se uključila u akcije solidarnosti sa svojim sugrađanima. 

"Preduzetnici i mala preduzeća u prethodnim danima, donirali su obroke, namirnice i higijenska sredstava, preusmerila proizvodnju na higijenske proizvode i zaštitne opreme, 3D štampanje vizira za medicinsko osoblje, i pomagala volonterski u distribuciji pomoći prema ugroženim sugrađanima", dodaje se u saopštenju.  

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara