Kako povećati izvoz svežih bobica? FOTO: Fruitnet Forum

Plastenici i hladan lanac - uslov za veći izvoz svežeg jagodičastog voća

Kako povećati izvoz svežih bobica? FOTO: Fruitnet Forum
Srbija ima veliki potencijal za proizvodnju i izvoz svežeg jagodičastog voća na zapadno tržište, ali je neophodno da se proizvodnja odvija u plastenicima, i da se ubrzo nakon branja obezbedi hladan lanac, ocenila je Sanja Larsson, osnivač i direktor francuske kompanije Pureberry Fruits Rouge koja već nekoliko godina proizvodi maline, borovnice, kupine i jagode u Gokčanici kod Kraljeva, a zatim ih sveže izvozi. 

Govoreći nedavno na panelu „Potencijali Srbije u izvozu svežeg bobičastog voća" na Fruitnet Forumu JIE, organizovanom u hotelu Hajat, Larsson je podsetila da se ovo voće u Srbiji gaji na 35.000 hektara, i to uglavnom na otvorenim poljima.

 Jedini način da Srbija postane značajan izvoznik svežeg jagodičastog voća koje bi lepo upakovano stiglo do rafova evropskih polica jeste da veće površine budu pokrivene. 

„Plastenici su neophodni, naročito za proizvodnju jagoda koje se izvoze sveže, jer se klimatski uslovi brzo menjaju, a  pouzdana i stalna ponuda kvalitetnih bobica se može postići samo u kontrolisanim uslovima", kazala je ona.  

Ona je ocenila da Srbija proizvodi ukusne bobice, ali ako domaći proizvođači žele da obezbede lojalnost kupaca, moraju da obezbede što duži vek trajanja ove kvarljive robe kroz hladan lanac (čuvanje i transport voća u odgovarajućim uslovima) koji se formira ubrzo nakon branja. 

„Najveći izazoz za Srbiju i mala domaćinstva je logistika. Voće ne sme da bude na suncu. Proizvođače za industrijsku proizvodnju nije briga. Ali, ako prodajete sveže voće, onda mora da uđe u hladan lanac najkasnije pola sata posle berbe," kazala je direktorka Pureberry Fruits.

Ona je istakla važnost ambalaže i brendiranja voća proizvedenog u Srbiji budući da su proizvođači iz Srbije potpuno nepoznati na zapadnom tržištu. 

Brendovi u proizvodnji svežih bobica su važni jer pomažu da se uspostavi poverenje u proizvod i jačaju lojalnost potrošača. Za Srbiju je brendiranje bobičastog voća još važnije jer proizvođači koji izvoze kvalitetno voće postaju instant advokati i promoteri srpskog voća, navela je ona. 

Larsson je najavila formiranje profesionalne asocijacije proizvođača bobičastog voća Serbia does Berries koja će pomoći da se formira ponuda svežeg voća iz Srbije i da proizvođači međusobno razmenjuju informacije.



Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara