Prva linija metroa će zaobići i Prokop i Klinički centar

Pixabay

Udruženje "Po meri Metro" pokrenulo je peticiju u kojoj, između ostalog, zahteva da trasa prve linije beogradskog metroa pokrije železničku stanicu Beograd Centar (Prokop) i Klinički centar Srbije (KCS).  

Zamenik gradonačelinka Goran Vesić rekao je nedavno da će Prokop biti obuhvaćen metroom, ali tek trećom linijom.

I Plan generealne regulacije šinskih sistema predvideo je dve varijante za deo Linije 1 i upravo je jedna od varijanti uključivala i Klinički centar Srbije i Prokop.

Iz Udruženja "Po meri metro" naglašavaju da konačna verzija plana i varijante trase još nisu usvojene i zahtevaju objašnjenje na osnovu čega su počeli istražni i pripremni radovi samo za jednu varijantu. 

Predstavnik tog udruženja Miloš Vučković rekao je za Novu ekonomiju da oni kao organizacija civilnog društva insistiraju na drugoj varijanti, gde bi bila pokrivena i nova stanica "Prokop" i Klinički centar Srbije. 

"Prokop je i građen sa idejom da kroz njega prođe metro", rekao je Vučković. 

Iz tog Udruženja smatraju da je potrebna veza glavne železničke stanice sa metroom, kako bi se ostvarila veza sa međugradskim prevozom. 

"Uskoro će krenuti i brzi voz Novi-Sad Beograd, a i BG voz čije su četiri linije planirane da prolaze kroz Prokop", rekao je Vučković.

I Klinički centar Srbije je planiran sa idejom da kroz njega prođe metro, kaže Vučković. On je dodao da se u KCS obavi milion pregleda godišnje,  kao i da veliki broj pacijenata iz ostatka Srbije dolazi tu na preglede. 

On navodi da je u KCS zaposleno 10.000 ljudi, a da se trenutno gradi garaža koja će samo 1.000 mesta. "Nijedna autobuska i trolejbuska linija ne prolazi kroz Klinički centar, što je veliki problem i za građane i zaposlene", rekao je Vučković. 

Za izjavu zamenika gradonačelnika Gorana Vesića da je "uprava Kliničkog centra tražila da metro ne prolazi ispod, jer to utiče na instrumente koji su veoma senzibilni", Vučković kaže da je kontradiktorna.

"Navodi se da prva linija ne može tu proći, a grad na trećoj liniji planira da metro prođe kroz Prokop i KCS.  Kako treća linija neće praviti problem, a prva hoće", rekao je on.

On je poručio da se izradnja metroa vrši na specijalan način tako da se amortizuju vibracije. On je naveo primer Los Anđelesa, Minhena, Toronta u kojima se ispod velikih Kliničkih centara nalaze metro stanice. 

Vesić najavljuje pokretne stepenice do Kliničkog centra 

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je ranije za TV Prva da će se od Kliiničkog centra Srbije nalaziti 400 metara udaljena metro stanica Mostar. Kako je prenela eKapija , Vesić je naveo će do Kliničkog centra Srbije biti napravljene pokretne stepenice. 

KCS i železnička stanica Prokop biće obuhvaćeni metroom, ali tek trećom linijom. "Prokop je obuhvaćen trećom linijom metroa, jer će se tamo mahom obavljati međugradski saobraćaj, a više putnika očekujemo na železničkoj stanici Novi Beograd",  rekao je Vesić.

Vesić je za TV Prva nedavno rekao da se treća linija tek projektuje i da se neće graditi u prvoj fazi, "gradiće se u nekoj budućnosti" i imaće 21 stanicu. 

Izgradnja beogradskog metroa koštaće oko šest milijardi evra

U Planu generalne regulacije  dve varijante za deo prve  Linije 

U Planu generalne regulacije šinskih sistema piše da je Linija 1 planirana je na pravcu Železnik – Ranžirna stanica – Makiš – Žarkovo/Bele vode- Trgovačka – Požeška – Pijaca "Banovo brdo" – Most na Adi – Sajam – Gazela – Palata Pravde – Savski trg – Trg Republike – Francuska – Luka Beograd – Dunav stanica – Pančevački most – Železnička stanica Кaraburma – Diljska – Višnjička – Mirijevski bulevar – Sedma Beogradska gimanzija – Mirijevo.

Međutim, kako piše u Planu, u delu trase od stanice Sajam do stanice Palata pravde sagledano je i varijantno vođenja trase.

Prema osnovnoj varijanti trasa se vodi paralelno sa ulicom Bulevar Vojvode Mišića, ka mostu Gazela i dalje ka Palati pravde i Savskom trgu.

Prema varijantnom rešenju na ovom delu trase, sa metro sistemom se povezuju Železnička stanica "Centar" u Prokopu i Кlinički centar Srbije. 

Po ovom, varijantnom rešenju, trasa se vodi od stanice Sajam ka Prokopu gde se ostvaruje veza sa sistemom gradske železnice BG voz i vrši opsluga putničkog železničkog terminala i glavne železničke stanice u Beogradu.

Po prelasku gradskog autoputa, odnosno Bulevara Franše D Eperea trasa ide kroz Кlinički centar ka Resavskoj ulici gde je planirana stanica Кlinički centar Srbije, a zatim dalje ka ulici Кneza Miloša.  Nadalje, trasa nastavlja ka Savskoj ulici, Palati pravde i Savskom trgu, odakle se planira dalje kao i osnovna varijanta linije 1 metro sistema, piše u Planu. 

U peticiji Udruženja "Po meri metro" se navodi da je rani javni uvid održan u februaru 2020. godine, a konačna verzija plana i varijante trase još uvek nije usvojena, te su obe varijante prve linije metroa još uvek aktuelne. 

"Iz tih razloga zahtevamo obrazloženje na osnovu kojih informacija je doneta odluka o vršenju istražnih i pripremnih radova za samo jednu varijantu prve linije metroa", piše u peticiji. 

Plan za metro "jedan od najkontroverznijih" u decenijskom planiranju Beograda

Udruženja "Po meri metro" u peticiji zahteva i da se krak prve metro linije izgradi od stanice Žarkovo u Trgovačkoj ulici ka Petlovom brdu, duž naselja Cerak, Cerak-Vinogradi, Vidikovac, Labudovo brdo i Petlovo brdo. 

"Time se dobija da 70.000 stanovnika pomenutih naselja dobije metro prevoz koji je decenijama unazad bio planiran, a trenutnim planom su po prvi put izostavljeni", navodi se u peticiji. 

Nevena Petaković 

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Komentari (1)

  • Dragan

    Neodbranjiva je linija metroa ka Makisu a ne kroz navedena naselja ka Petlovom brdu ali sta reci a ne zaplakati ...

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.