Putnici se žale: Leteli nismo, novac nam ne vraćaju

Pixabay

Putnici u Srbiji poslednjih nedelja se žale da ne mogu da povrate novac od nerealizovanih avionskih karata, a neke kompanije nisu putnike čak ni kontaktirale, piše Politika.

Uredba o zamenskim putovanjima odnosi se na paket-aranžmane tj. na aviokarte u slučaju da su neodvojivi deo aranžmana.

Međutim, problem je što su mnoge avio-kompanije, uključujući i low cost, počele putnicima iz Srbije da nude zamenske karte, i to pod njihovim uslovima.

U Nacionlnoj asocijaciji turističkih agencija Juta navode da kad putnik otkazuje putovanje iz straha, kao što je recimo putovanje u Tursku, onda aviokompanija ima pravo da naplati stvarne troškove.

Podsećamo, Evropska komisija je pokrenula pravni postupak protiv deset zemalja članica koje krše prava putnika.

Putnici u EU imaju pravo na povraćaj novca u slučaju otkazanih putovanja i aranžmana, kojih je sve više zbog pandemije, i taj novac bi trebalo da im bude vraćen najkasnije dve nedelje nakon zahteva.

Prema Komisiji, zakonodavstvo u Hrvatskoj, Češkoj, Kipru, Grčkoj, Francuskoj, Italiji, Litvaniji, Poljskoj, Portugalu i Slovačkoj krši ovo pravilo Evropske unije.

Komisija je zaključila da vlasti ovih zemalja i dalje dozvoljavaju agencijama da putnicima nude samo izbor putnog vaučera ili im je potrebno više od 14 dana da vrate novac.

To je u sukobu sa pravilima Evropske unije koja regulišu prava putnika i potrošača.

Ovih deset zemalja sada ima dva meseca da odgovori i ubedi Brisel da su ispravljena sva kršenja.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Komentari (1)

  • nikola

    Lufthansa mi ne vraca novac za otkazani let evo vec 4 meseca. Znaci i Nemacka ne postuje pravni poredak.