Sindikat: O budućnosti Fijatovih radnika u Kragujevcu još se pregovara

Foto: Nova ekonomija/Katarina Baletić

Odziv radnika Fijatove fabrike automobila u Kragujevcu na ponudu poslodavca da rade u inostranstvu biće mali, kaže za Novu ekonomiju predstavnik sindikata Nezavisnost u toj kompaniji Zoran Stanić. Prema njegovim rečima, ni otpremnine koje će biti ponuđene onim radnicima, koji se odluče da odu na biro rada, neće biti velike.

Ipak, kako nam je Stanić rekao, o svemu tome se i dalje pregovara sa poslodavcem i sa državom koja je suvlasnik fabrike.

"Mi predstavnici svih sindikata smo imali sastanak u Ministarstvu rada sa ministarkom i sa poslodavcem. Međutim, za to vreme u Kragujevcu se skupilo više od 1.000 radnika, to je nekih 75 odsto radnika koji su išli i do opštine. Nisam upoznat sa tim šta su oni tražili, ali je činjenica da ne postoji neobaveštenost kod radnika", objašnjava Stanić za naš portal.

On je naveo da je poslodavac ponudio radnicima koji žele da odu u isnotranstvo na dve godine dok u Srbiju ne dođe "famozni električni model", da rade za "pristojne plate".

KRAJ PROIZVODNJE FIJATA 500L U KRAGUJEVCU

Međutim, kako dodaje, "sa jedne strane cifra nije loša, dok sa druge ima hiljadu drugih problema koji sprečavaju radnike da idu u van zemlje".

Druga opcija je da se ide na Zavod za zapošljavanje uz otpremninu koja nije definisana i ne zna se kolika će biti.

"Ostalo je još da se priča, treba da se vidi koliko će se radnika prijaviti za inostranstvo, a svi smo saglasni da će biti izuzetno mali broj, što poslodavac verovatno nije očekivao. Posle toga poslodavac treba da odluči koliko će da ponudi za otpremninu", kaže Stanić.

Prema njegovim rečima, te plae neće dostići nivoe primanja koji su nuđeni prvoj grupi radnika koja je odlazila iz Fijata.

"Pretpostavlja se da će ta suma biti mnogo manja, iako su randici koji su ostali u kompaniji mnogo duže radili od onih koji su iz nje otišli".

FIJATU SUBVENCIJE BEZ OBAVEZE DA ZAPOSLI NOVE RADNIKE U KRAGUJEVCU
FIJATU 48 MILIONA EVRA ZA PROIZVODNJU ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA

"Sve je još uvek otvoreno, treba da pričamo, da pregovaramo, da razgovaramo jer još ništa nije rešeno, šta će biti, videćemo", izjavio je sagovornik Nove ekonomije.

Stanić kaže i da su poslodavca pitali da li planiraju da zadrže svih 2.100 radnika, ali da su njegovi predstavnici rekli da ne znaju, kao i da će to možda biti nešto manji ili možda čak nešto veći broj.

"Kad se radi novi model automobila, obično se radi u tri smene, nekad i četiri smene, nekad i pet. Fijatova fabrika u Italiji koja je otovrena posle naše u Kragujevcu je radila 20 smena sedmično (kada je počela sa proizvodnjom novog modela)", podseća Stanić.

MINIMALAC U KRAGUJEVAČKOM FIJATU, I PORED OGROMNIH SUBVENCIJA
PODRŠKA TEŠKA DVE MILIJARDE EVRA

Drugim rečima, kako dodaje, u toj fabrici samo nedeljom nije radila druga smena, prva i treća su radile, a šest dana su radile sve tri smene, jer, kad je tražnja velika, radi se punom parom.

Kako objašnjava, može da se desi da u Kragujevcu bude mnogo više radnika, ako bude mnogo velika tražnja za tim elektro automobilima.  Ipak, Stanić je ocenio da je on lično prema skeptičan prema takvim očekivanjima.

Kako je preneo N1, Fijatovim radnicima u Kragujevcu ostalo je još osam dana da čekaju razjašnjenje novonastale situacije.

Fijat je danas saopštio da prestaje sa proizvodnjom svog modela 500L koji se pravio u njegovoj fabrici u Kragujevcu.

Čedomir Savković


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.