Ilustracija FOTO: Pexels

Srbija školuje mašinovođe, pa ih šalje u Nemačku na praksu

Ilustracija FOTO: Pexels
U Srbiji je u februaru ove godine bilo 1.259 nezaposlenih železničara, pokazuju podaci Nacionalne službe za zapošljavanje. Prošlog meseca u evidenciju NZS se prijavilo još 59 njih. I dok broj nezaposlenih železničara raste, potreba poslodavaca za njima ne postoji. Prema zvaničnim podacima, nijedan poslodavac nije prijavio potrebu za zapošljavanjem radnika te struke, navodi se u odgovoru Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dnevnom listu Danas, povodom teksta "Državnim novcem školuju mašinovođe za Nemačku".

Kao jedno od rešenja za problem slabe zapošljivosti mašinovođa, nadležni u Ministarstvu videli su, kako se može zaključiti, potpisivanje ugovora između Železničke tehničke škole u Beogradu i nemačke kompanije Lenderban (Die Länderbahn GmbH), koji je overen 26. februara ove godine. Njime se učenici, čije obrazovanje plaćaju građani Srbije, šalju u Nemačku. 

I dok Srbija školuje mašinovođe, koje planira da šalje u Nemačku, istovremeno ukida saobraćaj na liniji Beograd - Novi Sad i redukuje linije BG voza, čime drastično smanjuje potrebu za tim zanimanjem u zemlji. Na osnovu toga se postavlja logično pitanje: zbog čega onda ne smanji broj železničara koje školuje o trošku građana Srbije ili ne ukine taj profil zanimanja? 


U Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja kažu da će sporazum Železničke tehničke škole sa kompanijom Lenderban unaprediti kvalitet nastave učenika, jer će ta škola dobiti savremen kabinet sa IT opremom za učenje nemačkog jezika, učenici će učestvovati na seminarima i radionicama, a moći će i da idu na praksu u Nemačku o trošku kompanije Lenderban.

Oni su naveli i da će nastavnici moći da se stručno usavršavaju, dok će škola dobijati mobilni simulator vožnje svake godine, čime će i nastavnici i učenici moći da osete kako je to upravljati savremenom lokomotivom. 

"Činjenica je da srpske železnice nisu ono što su nekada bile i da je Nemačka u tom polju daleko ispred Srbije, pa je pitanje zašto u fokusu nije  pitanje ko će da unapređuje srpske železnice, ako ne mlade generacije koje su upravo dobile mogućnost da uče poput svojih vršnjaka u najrazvijenijim zemljama sveta", naveli su iz Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u odgovoru na tekst na ovu temu, koji je objavio dnevni list Danas. 

Ministarstvo je istaklo da u potpunosti stoji iza potpisanog sporazuma, jer želi da učenici u Srbiji idu u korak sa razvijenm svetom i da imaju najbolje moguće uslove koje mogu da im se obezbede.

"Da nije tako, pisali biste o zastarelom načinu obrazovanja, kako mašinovođe odlaze iz Srbije ili kako beskonačno dugo tavore na birou za nezaposlene", naveli su iz te obrazovne institucije.  

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara