Studentski tim Mašinskog: Uskoro poleće bespilotna "OSA"

Foto: Pixabay

Studenti Mašinskog fakulteta u Beogradu trenutno konstruišu bespilotnu letelicu "OSA" sa kojom će u oktobru debitovati na prestižnom svetskom takmičenju u Hamburgu "New Flying Competition 2020", prenosi portal te visokoškolske ustanove. 

Reč je o studentskom timu "Beoavia", koji je osnovan pre dve godine na inicijativu grupe studenata sa Кatedre za vazduhoplovstvo Mašinskog fakulteta u Beogradu.

Članovi Beoavie vredno rade na izradi te"Ose" i uskoro bi trebalo da je predstave javnosti.

Tim se bavi dizajniranjem, projektovanjem i proizvodnjom bespilotnih letelica, i jedini je predstavnik Srbije na prestižnim međunarodnim studentskim takmičenjima u vazduhoplovstvu.

Za dve i po godine uspešno su završili dva projekta, raketu "Aurora 1" sa pogonom na vodu i dve teretne bespilotne letelice "Raven". 

FOND ZA NAUKU FINANSIRA PROJEKAT VEŠTAČKE INTELIGENCIJE MAŠINSKOG FAKULTETA U BEOGRADU

Iza sebe imaju i dva uspešna takmičenja "Airbus Sloshing Rocket", gde su u prvoj fazi takmičenja za idejno rešenje "Aurore1" osvojili prvo mesto u konkrenciji 50 timova iz celog sveta, dok su u drugoj fazi takmičenja zauzeli visoko četvrto mesto.

Na takmičenju "Air Cargo Challenge" i Štutgartu u Nemačkoj, gde su debitovali sa letelicom "Raven 19" zauzeli su 19. poziciju od ukupno 30 timova.

Na "New Flying Competition 2020" u Hamburgu, "Beoavia" će predstavljati Srbiju i Beogradski univerzitet u konkurenciji od sedam timova. 

Među njima su tri ekipe iz Nemačke i po jedan tim iz Finske, Meksika i Кine. I pored jake konkurencije, članovi našeg tima sigurni su u svoj projekat i nadaju se još jednom velikom uspehu, navodi se u saopštenju.

KARAKTERISTIKE "OSE"

Letelica "OSA" je, kako se navodi projektovana da koristi prednosti vertikalnog poletanja i sletanja, a zatim da pređe u horizontalni let. 

Razvoj aviona sa ovim karakteristikama je trend u svetskoj aviondustriji, a njihova prednost je u tome što im za poletanje nisu velike poletno-sletne staze, a u letu koriste sve prednosti letelica s klasičnom konfigruacijom, a tu se prvenstveno misli na brzinu leta, dolet i efikasnost letelice.

Na samom takmičenju letelicu očekuje niz zahtevnih manevara, a najre treba da ponese teret određene mase i dimenzija i da poleti vertikalno do visine od deset metara, a zatim da nastavi horizontalan let kao avion klasične konfiguracije.

Tokom leta avion mora da uradi i luping pri kojem tripi velika opterećenja, a na kraju zadatka, letelica vertikalno sleće na mesto odakle poletela.

Tim očekuje još jedno takmičenje koje će se sledeće godine održati u Minhenu.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara