Svaka treća žena u Srbiji odluči da uđe u preduzetničke vode

Tek svaka treća žena se odluči da se oproba u preduzetničkim vodama. Osim sa upisom nekretnina na svoje ime, većina ima problem s tim kako će ono što rade, bilo da se bave uslugama ili proizvodnjom plasirati na tržište. I taj problem je polako počeo da se rešava, ali uz saradnju žena preduzetnica, opština i velikih kompanija.

Marijana Kerleta, pre dve i po godine, u Zrenjaninu je pokrenula privatni biznis i to kroz Centar za porodicu u kojem se deca, ali i njihovi roditelji edukuju. Planira i da unapredi poslovanje.

"Pokušavamo da dovedemo jedan način rada u Zrenjaninu poznata kao pedagogija Montesorija za šta su neopohodna velika sredstva i podrška koja je u smislu marketinga", kaže Kerleta.

Da bi ovakvih primera bilo više Udruženje poslovnih žena i Ženska parlamentarna mreža sprovode projekat kojim žele da lokalne samuprave izdvoje više novca iz budžeta da pomognu žensko preduzetništvo.

"Jedan takav fond je Zrenjanin već pripremio milion dinara je opredeljeno za to i ovih dana se prave kriterijumi pravilinici i kako će izgledati taj konkrus po kome će sredstva biti raspodeljena. Upravo je to cilj da uspostavimo bolju saradnju sa preduzetnicima ", kaže kordinator projekta Stojanka Lekić.

Uz Zrenjanin, Vranje i Kraljevo su se uključili. Kao novina, vodiće se i rodna statistika o preduzetništvu.

"To je važno da se može meriti koliko je novih preduzeća nastalo koliko se gasi i prosto na osnovu toga da se neke određene mere planiraju progamiraju i da se shodno tome izdavajaju sredstava iz budžeta", kaže Sanja Popović Panić iz Udruženja poslovih žena.

Osim novca, preduzetnicima će se pomoći da postanu deo lanca dobavljača.

"Kada je reč o lancima dobavljača veoma je važno da se ženskim preduzećima poveća održivost jer nije samo stvar da ona nastanu mnogo je bitnije da ona opstanu i u tom smsilu im se treba pomoći da pristupe lancu dobavljača kao tržištu gde će imati stalni priliv prihoda ", kaže Popović Panić.

Kako da uđu u preduzetnički svet, ali i još važnije, kako da se u njemu pozicioniraju, početnicama u biznisu pomažu i velike kompanije.

"Tako što ćemo proizvode poslovnih žena da ponudimo na našoj internet prodavnici želimo da proizvodi udruženja poslovnih žena dođu do što više potrošača. Na taj način i da ceo proces marketinški podržimo tako što ćemo na sajtu otvoriti posebnu sekciju gde će sve članice udruženja imati priliku da komuniciraju, da izlože svoje proizvode i da direktno dođu u kontakt sa potencijalnim potrošačima ", kaže direktor strategije i razvoja biznisa Nelt Milan Radivojević.

U Srbiji od ukupnog broja malih i srednjih preduzeća, oko 30 odsto čine ženska preduzeća, po čemu Srbija ne zaostaje mnogo za evropskim zemaljama.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara