Tesla Nation: Milion evra za domaće firme, najbolje prolaze fintech usluge

Foto: Tesla Nation

Više od milion evra investitori iz Sjedinjenih Američkih Država uložili su u domaća preduzeća kroz projekat Tesla Nation. Kompanije koje su najlakše pronalazile inostrane partnere pružale su fintech usluge koje se tiču onlajn plaćanja, kao i usluge vezane za dizajn korisničkog iskustva, rekao je osnivač Tesla Nation projekta Vukašin Stojkov.

Tesla Nation projekat, čiji je cilj povezivanje inostranih i domaćih partnera i timova zarad zajedničkog osnivanja kompanija i pružanja inovativnih i tehnoloških usluga, sada poziva sve zainteresovane privrednike u Srbiji i dijaspori da se uključe u projekat i pomognu da Srbija postane zemlja čija je privreda zasnovana na savremenim tehnologijama i međunarodnim tržišnim principima poslovanja.

Do sada je 50 partnera iz inostranstva tražilo saradnike iz Srbije preko Tesla Nation-a kako bi zajedno pokrenuli firmu ili dobili ekspertske usluge.

Realizovano je sedam partnerstava, a inostrani partneri od domaćih firmi traže profesionalnost i sposobnost, kazao je Stojkov.

"Koncept profesionalnosti i odgovornosti se ponekad razlikuje između razvijenih tržišta i Srbije i raznih drugih zemalja koje su strani partneri skloni da posmatraju kao jednu veliku nepoznatu celinu. Zato je na nama zadatak da ove predrasude razbijemo tako što ćemo biti dobar filter koji povezuje proverene ljude sa ino-partnerima", kaže Stojkov za Novu ekonomiju.

On dodaje i da je za domaće firme koje žele da postanu deo Tesla Nation projekta, pored tehničkih veština, važno i umeće komuniciranja.

"Ovo se odnosi na sofisticiranost poslovne komunikacije, ali i na pomalo banalne, a ključne stvari kao što je vladanje engleskim jezikom".

Međutim, kao ključnu tačku naveo je integritet. Kako ukazuje, to su predstavnici Srbije u svetu, a odgovornost Tesla Nation-a je da osigura da su to pravi ljudi.

Uspeh ovog projekta omogućavaju dve strane: srpske firme koje su pokrovitelji projekta, i mreža ambasadora, uspešnih poslovnih ljudi iz dijaspore koji povezuju i preporučuju srpske privrednike svojim poslovnim kontaktima.

"Uticaj ambasadora se ne može preceniti i doveo je do svih pozitivnih ishoda projekta do sada. Zahvaljujući velikoj podršci raznih poznanika i organizacija iz dijaspore, gde bih posebno izdvojio Serbian Entrepreneneurs, nije bilo mnogo teško pronaći ljude voljne da nam pomognu u ovoj misiji, koju ambasadori prepoznaju kao lepu i korisnu", kazao je Stojkov.

On je naveo i da će Tesla Nation uskoro javno objaviti koji su sve tehnički i poslovni kriterijumi nephodni da bi se domaće firme uključile u projekat ove nevladine organizacije.

"Važno je da se srpski preduzetnici okrenu razvijenim tržištima jer su profitabilnija, ali i zbog toga što su uređena za biznis bolje nego srpsko tržište. Tesla Nation je jedina organizacija za koju znam koja promoviše srpske preduzetnike i povezuje ih sa svetskim tržištem", kaže Vladimir Pavlović, viši urednik u novinskoj agenciji Rojters i Tesla Nation ambasador iz Njujorka.

Do sada je u rad Tesla Nation-a uloženo oko 50.000 evra zahvaljujući kompanijama koje su se udružile na ovom poduhvatu. 

Iako je, prema rečima osnivača, sledeći cilj projekta da što pre dodaju još jednu nulu na navedeni rezultat, to nije ono što je najvažnije. Stojkov naglašava da je veoma značajno i širenje znanja, kao i poslovnih mreža ljudi i kompanija uključenih u projekat.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara