U otpad idu šine sa preko 15 deonica u Srbiji

Foto: Pixabay

Infrastruktura železnice Srbije objavila je javni poziv za prodaju starih šina, starog kolosečnog pribora i starih skretnica, skinutih sa preko 15 deonica na kojima je ukinut saobraćaj.

Početna cena po kilogramu tog "otpadnog materijala" je 12,14 dinara, a početna cena javnog nadmetanja prikupljanjem zatvorenih ponuda iznosi oko 299 miliona dinara.

RASHODOVANJEM SE PRAKTIČNO UKIDAJU SLEDEĆE DEONICE: BEČEJ – SENTA, SENTA – КANJIŽA, SEČANJ – JAŠA TOMIĆ, SOMBOR – BAČKI BREG, SOMBOR – RIĐICA, VLADIMIROVCI – КOVIN, BEČEJ – VRBAS, ZRENJANIN FABRIKA – VRŠAC, HORGOŠ – KANJIŽA, KARAVUKOVO – BAČ, PETROVARADIN – BEOČIN, ŽABALJ – BEČEJ, ČURUG – BEČEJ, KIKINDA – BANATSKO ARANĐELOVO, SOMBOR – APATIN FABRIKA I SOPOT POŽAREVAČKI – KOSTOLAC.

Iako je očekivano da se pruga ukloni tamo gde nije isplativa, bivši radnik Železnice iz Jaše Tomića Nikola Dobrić za RTS kaže kako je iznenađenje odluka da se prodaju šine sa pruge ka Vršcu koja je rekonstruisana pre nešto više od dve decenije.

"Prugu od Zrenjanina do Vršca koja je u savršeno dobrom stanju. Ne znam kome je to palo na pamet da skida i da prodaje. Most je rađen u Sečnju, rađen je onaj u Konaku na Brzavi. Tako da je veći deo pruge dobar. Lakše ga je održavati po malo, nego uhvatiti sad i prodati u bescenje".

Ko vozi ovaj voz

Meštani iz Jaše Tomića i Sečnja su se potajno nadali da bi ovdašnje pruge mogle da se koriste.

"Ako može Šarganska osmica da se napravi, zašto nije moglo da se napravi od Sečnja do granice. Pa možda i do Temišvara ta neka turistička priča. Država strašno mnogo pomaže u poslednjih par godina ruralnom turizmu. Zar to ne bi možda bila ta jedna od ideja?", kaže Spaso Mladenovski, hroničar sela Jaša Tomić.

Preduzeće Instrastruktura železnice Srbije ipak očekuje da će upravo rasprodaja stare infrastrukture dovesti do daljeg razvoja.

DRŽAVA DAJE JOŠ 200 MILIONA ZA OTPIS DUGA SRBIJAVOZA

"Osim značajnih prihoda koje će na ovaj način ostvariti Infrastruktura železnice Srbije, biće ukloljena stara infrastruktura i pruge, od kojih se na mnogima već decenijama ne odvija saobraćaj vozova, čime će lokalnim samoupravama u Vojvodini biti omogućeno da se brže i bolje razvijaju", piše u saopštenju ove kompanije.

Javnim pozivom predviđena je prodaja 19.500 tona starih šina, 1.370 tona raznih delova za skretnice i 3.755 tona starog kolosečnog pribora, što je ukupno 24.625 tona starog gvožđa i čelika.

Prema saopštenju, ponude za učešće u tom javnom nadmetanju biće otvorene 14. januara 2022. godine u 12.30 sati, u prostorijama preduzeća Infrastrukture železnice Srbije u Beogradu. Prvobitno je bilo predviđeno da se ponude otvaraju 11. januara 2022. godine, ali je taj rok pomeren.

Ko želi da učestvuje u ovom javnom nadmetanju, neophodno je da uplati depozit nešto veći od 149,4 miliona dinara.

Moderni vozovi i radnici na minimalcu
Dvesta na sat, ali za minimalac (VIDEO)


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Komentari (3)

  • Stojko

    Šteta od uklanjanja šina je nenadoknadiva. Šine su samo finale ogromnog posla na izgradnji pruge. "Mala pruga" Zrenjanin-Radojevo je bila žila kucavica severnog i srednjeg Banata i sada bi dobro došla zbog ekonomije, ekologije, turizma... Čuvaj dok imaš! Zaludu gradimo ako ne sačuvamo već izgrađeno. Besmislen potez iza koga stoje interesi pojedinaca (cena po kg bez troškova demontaže).

  • Jolly

    Tuga

  • Zivorad

    Šine kupuje vlasnik jednog splava, blizak SNS-u..

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.