U planu za Aerodrom Ponikve razmatra se izgradnja turističkog kompleksa

Foto: Wikipedia/Гојко031/https://web.archive.org/web/20161025080616/http://www.panoramio.com/photo/71790200

Aerodrom Ponikve kod Užica zauzima površinu od 560 hektara, četiri puta je veći od Niškog aerodroma, ali je i dalje nepoznato kako će funkcionisati u budućnosti, prenosi Ekapija.

"Sa tolikom površinom i svojom pozicijom, aerodrom Ponikve je pogodan za formiranje velikog turističkog kompleksa koji će imati i funkcionalan aerodrom", kaže direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković.

Prema Zdravkovićevim rečima definisanje strateške pozicije Ponikava je u toku i sada prvi korak njihovo pripajanje Aerodromima Srbije doo Niš, kao budućem operateru.

"Postupak je postupak i očekivanja su da se to završi u zakonski minimalnom roku od šest meseci", kaže Zdravković.

Ističe da Aerodrom trenutno ima saglasnost za korišćenje u skladu sa Zakonom o vazdušnom saobraćaju, koju treba unaprediti u dozvolu za korišćenje. 

"Saglasnost odnosno dozvola izdaju se operateru aerodroma pošto aerodrom ispuni potrebne uslove i Aerodromi Srbije će prvenstveno raditi na tome."

Zdravković kaže da će ulaganja u svaki pa i u Aerodrom Ponikve, Vlada Srbije vršiti u skladu sa saobraćajnim potrebama regiona koji pokriva dati aerodrom.

AERODROM PONIKVE KOD UŽICA ČEKA BOLJE DANE, SELO OPORAVAK POLJOPRIVREDE

"Plan je da se u skladu sa raspoloživim sredstvima i potrebama saobraćaja, radimo i na daljem razminiravanju terena i završetku rekonstrukcije piste u punoj dužini do 3.000 metara", navodi direktor Aerodroma Srbije.

Prema njegovim rečima, na aerodromu za sada funkcioniše samo prihvat putnika manjih aviona koji nemaju više od 20 sedišta i ne zna se da li će moći da funkcioniše sa statusom AFIS-a (Aerodromsko informisanje vazduhoplova u letu). 

To je sistem koji pruža pilotima vazduhoplova detalje o drugom poznatom poletanju, sletanju i letu u blizini aerodroma.

"Potrebe saobraćaja uvek prate i ostale službe, važno je da na aerodromu, u vreme njegove otvorenosti za saobraćaj, možete bezbedno opslužiti sve tipove vazduhoplova za koje je i registrovan", dodaje Zdravković.

Foto: Nova ekonomija

RAZVOJ TURIZMA STALNO AKTUELNA TEMA

"Investicionim planom "Srbija 2025" planira se gradnja auto-puta Preljina-Požega i dalje do Kotromana prema Sarajevu, što će ovom aerodromu i njegovom opslužnom području otvoriti potpuno novu perspektivu u pogledu daljeg razvoja turizma", poručuje Zdravković.

Aerodrom Ponikve nekada je bio deo vazduhoplovne baze Vojske Jugoslavije, koja je nakon bombardovanja 1999. pretrpela velika oštećenja, ali je kasnije, kao i deo piste obnovljena.

Tokom procesa reforme pre deset godina, vojska je napustila objekte na Ponikvama, a aerodrom predala na upravljanje Gradu Užicu.

Osamdesetih godina vojska je planirala i drumsko povezivanje aerodroma i njenog odmarališta na Kaluđerskim barama na planini Tari, koje je udaljeno oko 25 kilometara, ali do realizacije nikada nije došlo.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Komentari (1)

  • branislav

    Pripajanje je samo zato da Ponikve budu pod kontrolom Vlade koja se obavezala da aerodrom nesme da se razvija preko milion putnika godišnje jer bi time ugrozio VINCI investiciju(Nikola Tesla aerodrom)?!? JEL OVO ISTINA??????