UTAS predložio rešenje za turističke agencije, oglasio i peticiju

Foto: Pixabay

Udruženje turističkih agencija Srbije UTAS objavilo je novi predlog po kome bi mogao da se obezbedi novi vid garancija za turističke agencije. Predstavnici UTAS-a objašnjavaju da se njihov predlog bazira na individualnom osigruanju i navode da je njegov svrha stopostotna zaštita putnika i uplaćenog novca i aranžmana.

Novim zakonskim pravilima koja važe od jeseni turističkim agencijama u Srbiji se za izdavanje dozvola za rad traže preskupe polise osiguranja i bankarske garancije, daleko veće od par hiljada evra koliko su koštale ranije.

Bankarske garancije i polise osiguranja turističkim agencijama su neophodne kao osiguranje od insolventnosti, odnosno nemogućnosti plaćanja.

Zbog toga su njihovi predstavnici krajem prošle godine organizovali i protest ispred Ministarstva finansija.

UTAS smatra i da rešenje koje trenutno važi nije dobro, pre svega za putnike "jer postoje limiti osiguranih suma gde se putnici namiruju na osnovu procentualnog učešća u šteti". 

UTAS: PROBLM NIJE REŠEN, TURISTIČKIM AGENCIJAMA POLISE OSIGURANJA PRESKUPE

"Nije dobro ni za reputacije agencija niti za osiguravače a na kraju krajeva, nije dobro ni za Ministarstvo", navode u UTAS-u.

Veliki broj malih turističkih agencija prošle godine zbog novih pravila za dobijanje dozvola za rad nije mogao da nastavi da radi, a dodatna otežavajuća okolnost bila je pandemija tokom koje praktično i nije bilo posla za njih, jer se manje putuje u inostranstvo.

Kako bi se prevazišli aktuelni problemi, UTAS poziva građane da svojim potpisom podrže njihove napore sa ciljem da se poboljša status turističkih agencija, putem sledećeg linka.

Opširnije o UTAS-ovom predlogu može da se pročita putem OVOG linka.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara