Više od pola veka doprinosa Coca-Cola sistema Srbiji

Coca-Cola

Poslovanje Coca-Cola sistema, uključujući i kompaniju Bambi, kreira 291 milion evra dodate vrednosti, što iznosi 0,6% BDP-a Republike Srbije

Coca-Cola sistem, koji čine kompanija Coca-Cola, punionica Coca-Cola HBC Srbija i  kompanija Bambi, već više od pola veka posluje na našem tržištu i bez sumnje predstavlja neizostavni deo naše svakodnevice. Pored nekih od najvoljenijih brendova u kojima potrošači mogu uživati 24 sata, 7 dana u nedelji, kompanija svojim poslovanjem, zahvaljujući čitavom lokalnom lancu vrednosti koji kreira sa svojim partnerima, decenijama ostavlja neizbrisiv trag u srpskoj ekonomiji i društvu. Da uticaj i doprinos koji ovaj sistem ostvaruje na domaću privredu raste iz godine u godinu, svedoči i studija „Društveno-ekonomski uticaj Coca-Cola sistema u Srbiji“ koja je, po četvrti put, javnosti predstavljena krajem prošle godine.

Rezultati studije pokazuju da poslovanje Coca-Cola sistema, uključujući i kompaniju Bambi, kreira 291 milion evra dodate vrednosti, što iznosi 0,6% BDP-a Republike Srbije. Coca-Cola sistem direktno generiše 42 miliona evra, dok je indirektni uticaj procenjen na 249 miliona evra. Istovremeno, Coca-Cola sistem u srpski budžet uplaćuje 16 miliona evra direktnih poreskih prihoda, a podržava čak 159 miliona evra poreza u celokupnom lancu vrednosti sistema, što iznosi 0,9% ukupnog poreskog prihoda u zemlji. Pored države, korist od rezultata ostvarene dodatne vrednosti imala su i domaćinstva širom lanca vrednosti Coca-Cola sistema u Srbiji - 67 miliona evra, od čega se 26 miliona evra odnosi na zaposlene u sistemu.

Kada je reč o sektorima koji su imali najviše koristi od sistema, svakako su to sektori trgovine i usluga – trgovinski sektor je jedan od najvećih korisnika aktivnosti sistema, sa 74 miliona evra dodate vrednosti. Prema rezultatima iz studije, segment neposredne potrošnje (kafići, restorani, hoteli) ostvario je korist od 39 miliona evra, a segment buduće potrošnje (supermarketi, prehrambene prodavnice) – 35 miliona evra.

Coca-Cola je u srži domaća kompanija u zemljama u kojima posluje. Tako punionica u Srbiji zapošljava lokalnu radnu snagu i ostvaruje prihod na tržištu, ali isto tako podržava zapošljavanje, zarade i poreski prihod u celoj ekonomiji.  Pored 1.700 zaposlenih u Srbiji, sistem indirektno podržava još 14.400 radnih mesta u sektorima koji su povezani sa njenom delatnošću, a najveći uticaj sistema se odnosi na trgovinski sektor jer se u njemu podržava više od 10.000 radnih mesta.

Coca-Cola mladima

Paralelno sa razvojem poslovanja, Coca-Cola sistem brine i o zajednici u kojoj posluje. Realizuje aktivnosti i inicijative usmerene na podršku profesionalnom razvoju mladih, zaštitu životne sredine, podsticanje preduzetništva, osnaživanje i podršku ženama, ali i pružanje podrške zajednici u vanrednoj situaciji. 

Coca-Cola sistem je tokom 2018. godine pokrenuo platformu „Cola-Cola mladima”, namenjenu širokoj populaciji mladih –  srednjoškolcima, studentima, apsolventima, diplomcima i nezaposlenima, sa ciljem da ih osnaži i pomogne im da brže dođu do posla. U okviru ovih programa, kroz edukaciju i savetovanje, podržali smo više od 38.000 srednjoškolaca, preko 5.000 studenata učestvovalo je u različitim programima obuke i treninga, a preko 4.500 njih smo osnažili i usmerili ka profesionalnom usavršavanju i otpočinjanju karijere. 

Kao odgovorna prema životnoj zajednici, kompanija identifikuje i stalno preispituje svoje uticaje, kao i mogućnosti za unapređenje u pogledu zaštite životne sredine. Najveća pažnja sistema usmerena je na upravljanje vodnim resursima, zaštitu energetskih resursa i klime i kreiranje održive ambalaže. Do 2019. godine, smanjena je potrošnja vode po litru proizvedenog pića za 53,8%, ukupna potrošnja energije smanjena za 52%, a samo u 2019. godini ostvarena je ušteda od 295 tona PET materijala.

Važna si

Istovremeno, Coca-Cola sistem zalaže se za jednakost među polovima i ekonomsko osnaživanje žena. U nameri da podigne svest o borbi protiv raka dojke, ranoj dijagnostici i prevenciji, kompanija Bambi inicirala je projekat „Važna si“, u okviru kojeg su organizovani besplatni mamografski pregledi za zainteresovane žene na teritoriji Grada Požarevca. Podrška Coca-Cola sistema zajednici i pravovremena reakcija nisu izostale ni u periodu pandemije korona virusa.

Studija o društveno-ekonomskom uticaju Coca-Cola sistema u Srbiji pokazuje da je za ovu kompaniju Srbija veoma važno tržište, sa velikim potencijalima, na kom se godinama ostvaruju rekordni rezultati. Ipak, čitav lokalni lanac vrednosti koji Coca-Cola sistem kreira takav je zahvaljujući izuzetnoj saradnji sa relevantnim institucijama, Vladom i lokalnim samoupravama, zapošljavanju lokalne radne snage, saradnji sa kupcima, dobavljačima i partnerima, ali i ulaganju u zajednicu.

U ovu, 2021. godinu ceo svet ušao je sa nadom da će se situacija bez presedana izazvana virusom COVID-19 što pre okončati i da će se na horizontu pojaviti funkcionalni modeli poslovanja u novoj realnosti održivi na duže staze. I u narednim godinama, Coca-Cola sistem biće pouzdan partner zajednici, a veliko znanje utemeljeno na međunarodnom poslovnom iskustvu staviće u funkciju unapređenja domaćeg privrednog ambijenta i beleženja još boljih rezultata.

COCA-COLA DONIRALA 600.000 EVRA TOKOM PANDEMIJE

Snažna podrška Coca-Cola sistema zajednici i tokom pandemije
Više od pola veka, koliko Coca-Cola sistem posluje u Srbiji, paralelno sa razvojem svog poslovanja, brine o zajednici i radi na unapređenju kvaliteta života u njoj. Najveći doprinos razvoju zajednice sistem daje kroz zaštitu životne sredine smanjivanjem svog uticaja, podršku profesionalnom razvoju mladih, podsticanjem preduzetništva, volonterskih aktivnosti, kao i pružanjem podrške u vanrednim situacijama. 
Kao i u regularnim uslovima, i tokom borbe protiv korona virusa, Coca-Cola sistem bio je važan partner lokalnoj zajednici. Podrška je realizovana u tri ključne faze u okviru kojih su donirani proizvodi onima koji su bili na prvoj liniji borbe protiv pandemije. Obezbeđena je finansijska pomoć za opremanje zdravstvenih ustanova, a podrška je pružena i socijalno ugroženim građanima kroz donaciju Crvenom krstu. Vrednost svih sprovedenih aktivnosti iznosila je 600.000 evra. 
Posebna podrška tokom pandemije pružena je sektoru ugostiteljstva kroz brojne aktivnosti, a jedna od njih je pridruživanje projektu „Čisto i sigurno“ kako bi hotelski i ugostiteljski objekti dostigli standarde EU i podigli stepen bezbednosti i higijene. Coca-Cola sistem je u tu svrhu veliki broj objekata podržao lansiranjem digitalnog menija, koji omogućava da se gosti beskontaktno upoznaju sa celokupnom ponudom objekta, a u nekima i da poruče ne dolazeći u kontakt ni sa kim van svog okruženja. Zahvaljujući različitim promotivnim aktivnostima, dodatno je podržano više od 600 ugostiteljskih objekata.
I u vremenima nakon pandemije izazvane virusom COVID-19, baš kao i tokom nje, Coca-Cola sistem kreiraće brojne mogućnosti za razvoj na pametan i održiv način, a kroz čvrsta i pouzdana partnerstva koja neguje sa državom, biće stabilan oslonac domaćoj privredi i duboko posvećen unapređenju poslovne klime i života u zajednici u kojoj posluje.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Komentari (1)

  • Nepoznato

    Strašno je što i do danas se nama plasiraju ovakve "vesti" . Mi ne znamo šta je sastav Coca Cole, a i ovo što znamo nije dobro za ljudsko telo jer je prepuna šećera. Nešto,čiji je pH ispod 3.0 ne može biti dobra namirnica za ljudsku upotrebu. Razumem da ste morali da objavite ovo za novac, ali veoma je važno da shvatimo da od onoga što jedemo i pijemo najpre zavisi zdravlje i otpornost sviju nas. Nema tu nikakvog doprinosa, sve je zamazivanje očiju, jedini doprinos je profit u džepu. Ko želi neka pije.