Vladimir Marinković (Sunce Marinković): Subvencije podigle potražnju za PVC stolarijom

Foto: Dušan Petrović

Subvencije države za zamenu stolarije dodatno su povećale potražnju za PVC stolarijom i očekujemo da će to biti trend i u narednim godinama, kaže Vladimir Marinković, generalni direktor kragujevačke firme Sunce Marinković, poznate u industriji proizvodnje energetski efikasne aluminijumske i PVC stolarije. Ova firma slavi za koju godinu 100. rođendan.

"U svim gradovima u kojima smo konkurisali naša porodična kompanija izabrana je u grupu kvalifikovanih proizvođača energetski efikasne stolarije, za koju građani mogu da dobiju subvencije", kaže direktor ove porodične firme koja proizvede i proda godišnje više od 30.000 prozora, vrata i kliznih sistema u raznim bojama i dekorima drveta.

Pored stolarije, Sunce Marinković prodaje i roletne i komarnike, a osim na domaćem tržištu svoju robu plasiraju i u Nemačkoj, Austrijji, Francuskoj, Australiji, Norveškoj...

Dobavljači materijala od kojih se prave aluminijumski i PVC prozori i vrata su u više navrata ove godine povećavali cene. 

Vlasnici Sunce Marinković: Važno je da znate kuda ste pošli

"Neka poskupljenja su bila i dvocifrena. To se odnosi na sve proizvode od aluminijuma, PVC-a, čelika i stakla. Kad se doda cene energenata, vrednost radne snage, kao i prateći troškovi, jasno je zašto su neki proizvodi skuplji i do 30 odsto u odnosu na ovaj period prošle godine", kaže Marinković. 

Foto: Pixabay

Osim toga, većina drugih proizvođača iz branše se žali na kašnjenja, ograničenja u poručivanju ili nekompletne isporuke.

Marinkovć dodaje da su oni prilikom izbora dobavljača "imali sreće".

"(Tu) pre svega mislim na naše proizvođače PVC profila i okova, tako da smo vrlo malo osetili nedostatak sirovina na tržištu... Mnogo bi nam značilo da se cene na tržištu stabilizuju u toku sledeće godine. Međutim, sva je prilika da nas ovako turbulentne cene očekuju u narednih tri do pet godina", kaže Marinković. 

Pogled sa prozora

Zahvaljujući arhitektama prozori i vrata nisu više isključivo u beloj boji. Zapadni trendovi, prema njegovim rečima, polako dolaze i na domaće tržište.

"Stolarija u raznim dekorima drveta sa što većim staklenim površinama i sa energetski efikasnim staklima je nešto što za našu firmu predstavlja već standardni program. Ako pričamo o ukusima, meni je lično drago da se kupci prilikom sanacije objekata i renoviranja stanova trude da primene minimalni industrijski dizajn", kaže Marinković. 

Foto: Pixabay

Iako u povoju, digitalizacija korišćenja stolarije, kako on kaže, putem senzora i raznih aplikacija predstavlja trend koji neizbežno dolazi i na Balkan.

Zanimljivo je da je ova porodična firma osnovana 1929. godine kao mala porodična zanatska radnja za izradu bravarije i osnivač Aleksandar Marinković bio je poznat bravar.

Po simbolu Sunca koji je postavljen na "kamenom mostu" u centru Kragujevca, a koji je iskovan u radionici "Marinković" kompanija je dobila ime.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.