Za rekonstrukciju Glavne železničke stanice još 4,5 miliona

Nova ekonomija/Paola Felix Meza

Istorijski muzej Srbije povećao je za 4,5 miliona vrednost ugovora za idejni projekat i projekat izvođenja adaptacije i rekonstrukcije Glavne železničke stanice u Beogradu.

Razlog za veća izdvajanja je to što je povećana površina za projektovanje, jer je u međuvremenu Istorijskom muzeju na korišćenje dodeljen celokupni objekat Glavne železničke stanice. 

Ugovor za posao izrade projekata početkom godine dodeljen je firmama Mašiniprojekt Kopring, DBS i Institut za ispitivanje materijala.

Vrednost ugovorenog posla tada je iznosila 13,8 miliona dinara (bez PDV-a), dok je nakon ovog povećanja vrednost 18,3 miliona dinara (bez PDV-a).

Takođe je i rok za izvođenje posla produžen sa 90 na 105 dana. 

Železnička stanica postaje muzej, dozvoljeno i rušenje pojedinih zidova

Istorijski muzej Srbije (IMS) preseliće se u zgradu nekadašnje Glavne železničke stanice. Ideja rekonstrukcije, sanacije i adaptacije Glavne železničke stanice je njena prenamena u Istorijski muzej Srbije.

Šta se sve menja u ugovoru? 

Izmenom ugovora je povećana površina objekta za projektovanje, samim tim i cena i vreme izrade ugovorenih projekata, objašnjava Istorijski muzej Srbije. 

Naime, Istorijskom muzeju prethodno je bio dodeljen prostor od 3.320 metara korisne površine objekta Glavne železničke stanice u Beogradu, koja predstavlja nepokretno kulturno dobro od velikog značaja. 

Nakon toga Zaključkom Vlade godine Istorijski muzej Srbije određen je za nosioca prava trajnog korišćenja celokupnog objekta Glavne železničke stanice u Beogradu (bez naknade) nadzemne bruto površine od 6.180 kvadrata, što je za posledicu imalo izmenu tekućeg ugovora o izradi projekata, piše u izmenama.

U novom prostoru Istorijski muzej planirano je da u prizemlju, između ostalog,  budu izloženi delovi o Knezu Višeslavu, Knezu Mutimiru, Kontantinu Bodinu, Urošu I, Nemanjićima, Seobi naroda, Slovenskim bogovima, Seobi Srba, Osmanskom periodu, Predustaničkom periodu, kako se navodi u sinopsisu projekta.

Objekat Železničke stanice je izgrađen između 1882. i 1885. godine. Zgrada glavne Železničke stanice u Beogradu zatvorena je u julu 2018. posle 134 godine. 

Istorijski muzej Srbije seli se u nekadašnju Železničku stanicu

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.