Zaustavljena nabavka novih autobusa za GSP, podnet zahtev za zaštitu prava

Foto: Nova ekonomija

Nabavka 100 novih zglobnih autobusa sa pogonom na komprimovani prirodni gas (CNG) za potrebe JKP GSP "Beograd" je privremeno zaustavljena jer je podnet zahtev za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki, objavljeno je na Portalu javnih nabavki.

Dalje aktivnosti u postupku javne nabavke, odnosno zaključivanje i realizacija ugovora, trebalo bi da budu obustavljeni do donošenja odluke Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki koja može da odluči da prihvati zahtev i da obustavi javnu nabavku, da ga odbaci ili delimično prihvati.

GSP je pre nedelju dana doneo odluku o dodeli ugovora grupi ponuđača M.P.N. promet doo, S-leasing doo i UniCredit Leasing Srbija doo za kupovinu 100 novih zglobnih autobusa za 34,2 miliona evra bez PDV-a (oko 41 milion evra sa PDV-om).

Nova pravila: O javnom gradskom prevozu više nećemo moći da čujemo ništa loše?

Ponuđeni autobusi su turskog proizvođača marke BMC, čiji je M.P.N. promet ovlašćeni distributer i serviser.

Vrednost jednog vozila iznosi 342,3 hiljade evra, od čega je cena vozila 279,5 hiljada evra, a lizing naknada 38,2 hiljade evra i cena kompletnog servisiranja i održavanja vozila u periodu od 3 godine 24,6 hiljade evra, saopštio je GSP nakon odluke o dodeli ugovora.

U postupku javne nabavke podneta je još jedna ponuda od strane firme Solaris Bus&Coach Owinska iz Poljske koja je bila znatno povoljnija i iznosila 281 hiljadu evra bez PDV-a.

Međutim, ponuda je odbačena kao neprihvatljiva jer "nije ispunjavala formalne uslove da vi se finansijska ponuda uopšte razmatrala", navodi se u saopštenju GSP.

GSP za novac kojim iznajmljuje minibuseve može da kupi duplo više svojih

Kako se može videti iz odluke o dodeli ugovora, kompanija iz Poljske je samostalno podnela ponudu, bez firme koja pruža uslugu finansijskog lizinga, što GSP-u nije odgovaralo imajući u i vidu da su autobuse želeli da nabave isključivo na ovaj način.

"JKP GSP "Beograd" se opredelio za način finansiranja putem finansijskog lizinga sagledavajući ekološke pogodnosti vezane za projekat tzv "zelene linije" na osnovu koje posle puštanja u saobraćaj ovih autobusa i isključenja starih dizel autobusa ostvarujemo pravo na povraćaj dela investicije u visini od 10 odsto ili 3 miliona evra", piše u prošlonedeljnom saopštenju.

Taj novac GSP ima nameru da iskoristi za kupovinu novih električnih autobusa kojih sada imaju samo 15, dodaje se.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.